Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1128 ggr
susannaalexandra
0

Förstoppad

Hej,

min kanin har varit förstoppad sedan i fredags dvs. den har inte "pluttat" någonting sedan dess. För övrigt verkar den kry, hon dricker, äter och hoppar runt som vanligt  men jag är ändå orolig… Är det någon som vet något om kaniner och förstoppning. Jag läste att man skulle ge den olja, upplösande, men hon vägrar att äta det.

Orolig för Mimmi

Chieko
0

Du får tvinga i henne det eller åka till veterinär, det är inte alls bra för kaniner att vara förstoppade!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[MellMell]
0

Om det håller i sig för länge får du åka tillv veterinären…

Ta bort all maten och ge bara hö och vatten! Då brukar de bli bättre :)

Zvintos
0

#2: Bara hö och vatten är rådet man brukar ge för lös mage.

Om inte kaninen går att få i olja så kan man även ge kallt kaffe. Ananasjuice kan funka för att bli av med ev hårbollar som blir till följd av förstoppningen. Men eftersom hon varit förstoppad sedan i fredags skulle jag ta kaninen till veterinär. Är buren för övrigt helt nystädad, så du vet att där inte kommer några pluttar överhuvudtaget?

[MellMell]
0

#3 Hmm..det va det rådet jag fick av min veterinär när min ena kanin var förstoppad…:/

HolyFuck
0

Maskros är laxerande, och brukar vara något av det lite lättare att få i dem.

emmalindbom
0

Min kanin brukar bajsa rejält om jag ger han en halv morot, kanske kan funka på din kanin med? :)

kramar från Emma och Chewie Glad

Lillhems Kaniner
0

Kaninen äter inte oljan självmant du måste ge henne det i mungipan med liten spruta. har hon varit förstoppas sen i fredas är det dax o åka till vet..