Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1856 ggr
[Laauraa]
0

Akitaskålar

Hej jag undrar vad ni tycker om akitaskålar? Använder ni till vatten eller foder? Jag undrar hur stora dem är? Har en här hemma men tror det är den lilla modellen, går ju knappt att använda till kaninen för den är så liten. Vad är skillnad på tjock/tunn kant? Är akitaskålar eller keramikskålar bäst?

[aammE]
0

Akitaskålar är bra om man har typ fackburar utomhus, speciellt de med tunn kant nu på vintern. Då är det jättelätt att få ut isen.

:holmgreen:
0

Jag tycker inte att de är bra.. för det är väl de där plast skålarna?

För min del så är de inte bra på vintern eftersom de är i plast och när vattnet fryser så är det svårt attt få ut isen, iaf när det är typ -5.. Därför använder jag rostfria vatten skålar, vet inte vad de heter , men de är super bra tkr jag :) Bara att kasta i marken så flyger isen ut xD Jag orkar inte stå och trixa och försöka ta ut isen , så jag kör på den enkla lösningen xD

[h-malm]
2

Tyckerde är jättebra! Har med tunn kant och man får ut isen jättelätt då :) Och piggarna kan man ju vinkla så att kaninen inte kan välta ner skålen. Använder till vatten men foder går också lika bra.

Jag använder iaf keramikskålar till fodret och plastskålar att hänag på burdörren till vattnet.

[Laauraa]
0

Hur mycket rymmer akitaskålarna och vad är det egentligen för skillnad på tunn o tjock kant? :)

jasmina.p
0

Jag har några stycken hemma med tjock kant, Eftersom vissa niner vill tugga lite. Dem andvänder jag om jag ska ge något extra gott ibland i. Eller gröt (:

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[h-malm]
0

#4 Rymmer 2 dl pellets ungefär.
Tjock kant kan man inte dra i så isen ramlar ut, men de kan man med tunn.

Storkebodas
0

På vintern använder jag jokerskålar till att ha vatten i, vilket funkar super! Bara att slänga dem i marken så lossnar isen. =D Jag skulle inte vilja ha skålar av metall när det är minus, inte så skönt att slicka på för kaninerna…

Men som sagt, jokerskålarna är verkligen att rekommendera! ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Salish
0

Jag har akitaskålar för vatten till båda mina kaniner, och den ena har en för foder också för hon gräver bara i vanliga matskålar och slänger runt dom. Jag tycker att de funkar jättebra!

Suskiv
0

Vi hade akitaskål till vatten, emn efter burbytet så gick de inte att fästa i gallerdörrarna längre så nu kör vi keramikskålar uppe på huset/hyllan.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

svartkanin
1

Jag tycker att Akita skålarna funkar utmärkt till både vatten och foder.
Själv har jag Akita med tjock kant i buren i fall kaninen frestas att bita på kanten, och tunn i transportburen då den helt enkelt väger mindre.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

PrinzeZz
0

alla mina har en blå akitaskål med tunn kant till fodret, till vattnet har jag jokerskålar, så ja, jag tycker att dom fungerar som dom ska

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |