Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 711 ggr
galaxens
0

Snälla svara!

Hej alla!

Skrev och frågade förut varför min 6 månader gammla kanin hona titti hade blivit så agressvi. Svaret jag fick var: tonåren. Detta beteende har gått över sedan jag började använda handskar, och inte tog bort handen när hon anföll. Men som sagt, detta beteende har gått över. Men nu har hon i stället blivit jätte slö!! När vi ska hoppa bara lägger hon sig ner hur mycket jag än puttar på baken på henne. Eller går hon fram och välter ner alla pinnar. Hon har varit det i 3-5 dagar. Misstänker att hon är i (Brunst) eller vad det heter, för hon lucktar mycket (antagligen efter killar) och min han kanin Linus är jätte intresserad av henne, och hon av honom. Var era kaniner också så, och när går det över?? Är det tonåren??

Snälla svara! Gråter

NoName
0

jag är lessen vet itne :(

Milly_94
0

Vet inte.Men om ingen här har svar tycker jag att du ska till veterinären :/

galaxens
0

Jo, men hon äter bra, har inte gått ner i vickt, pälsen är glansig och hon är busig som vanligt i buren och så

galaxens
0

ingen som vet något? :(

ciss
0

Hon brunstar förmodligen nu, det går över om några dagar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

galaxens
0

okej, tack så mycket för svaret! tror också det!

[Niike]
0

Om hon håller på och är jobbig när ni hoppar kan det även vara tonåren. Det där med att putta ner pinnarna låter som det;) Att hanen är intresserad av henne - och tvärt om - är nog att hon är brunstig.

galaxens
0

OK! men ska jag försöka träna henne även om hon inte vill och bara lägger sig ner eller går sakta fram och välter ner alla pinnaran. Eller ska jag låta henne vara ett par dagar och bara träna med min han kanin, och bara gosa lite med henne?? Vad tycker ni, och har era kaniner också varit så här??

galaxens
0

ingen som vet något?!

flisan93
0

hon brunstar

sputtnick_plexus
0

jag är ledsen, jag vet inte :/

ciss
0

#11: Varför svarar du då? :)

Som jag skrev förr: hon brunstar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

hugoochip
0

Låter som brunst, låt henne vara ett par dagar och bara mys med henne och ha henne i hagen, så ska du se att vårkänslorna lägger sig lite :)

natha-mjau
0

hon kanske helt enkelt inte vill hoppa

Fridaaaa
0

4½ år gammal tråd ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0

#15  hahahahhahaa ! kolll man har

Fridaaaa
0

#16 hehe :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mannez
0

Haha, tur att jag såg hur gammal tråden var. Tänkte precis svara. Haha :)

Hälsningar Amanda och kaninerna