Största kaninen
Vilken ras? är den största kaninen? Finns det större än belgisk jätte att få tag i? Posta gärna bilder på era belgiska jättar eller andra jättekaniner :) Jag vill gärna ha en så stor vädur som möjligt till sommaren då jag ska bygga en anordning i våran trädgård. Men finns inga jättevädurar så ska jag nog skaffa belgisk jätte!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Räcker inte en Fransk vädur?
Belgisk jätte är väl den största rasen. Jag tycker att de är rätt lagom :)
Har svårt att få en uppfattning om HUR stora de är? Hur mycke väger de etc och hur stora är de om man jämför med katt/hund?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
En BJ väger från 5 eller 7kg och uppåt har jag för mig. :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
En BJ Ska väga från 7.01 och högre! Men jag har träffat jättar som väger 10kg+!
Jo det finns ju visst jättevädurar, Franska vädurar! Jag hämtar hem min koloss i morgon, vill du se en bild på henne kan jag ladda upp i morgon. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#4 jo då var det som jag trodde, NÄSTAN ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Min belgiska jätte var ganska liten med sina 7.5kg. Såhär stor var hon i min famn på mig som är 1.73 lång. Bilderna är från när jag och Järnsaxa var till en fotograf i närheten. Dessa bilder är för övrigt tagna juni 2008 och Järnsaxa är ej längre i livet.

Finns även en artikel som heter "Att ha en belgisk jätte".
Om du söker finns en likadan för fransk vädur. 
Här är jag & våran Albin.
Han väger 6 kg. Han är köpt som Belgisk jätte av förra ägaren men vi tror att han har tysk jättescheck i sig pga teckningen och storleken. Och så tror vi att han storlek har med att göra att han bodde i för liten bur och fick fel/dålig mat av förra ägaren, hela det året han bodde där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ni som postade bilder! Hemskt fina kaniner! Jättejättefina verkligen! En sådan vill jag absolut ha!
Frida - Jag älskar kort på dig och Albin, de lyser alltid kärlek genom skärmen och man blir alldeles glad inombords. ♥
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#11 Naw vad gullig du är ♥♥♥♥
Belgisk jätte är väl den störsa rasen?
Sen tysk jättescheck och sen fransk vädur.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#13 Ja det stämmer :)
7# vad fin du är och kaninen oxå ninnih :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#19: Tackar.
3½ år gamla bilder dock. 
20# man blir finare när man växer !:)
Frida verkligen jättesnygg bild på dig och din "lilla" söta nin<3 ;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#21 Tack :)<3
#9 Måste bara skriva det här, sjukt fin Albin är! Ser ut som en riktig mys kille :D
#24 Åh tack ska du ha, värmer :)
Ja han är mysig väl uppe i famnen oftast, beroende på vilket humör han är på ;) Är han på bushumör sprattlar han mest och vill vara på burgolvet hihi :=D
Alla kaniner som är postade här var hur fina som helst! Jag vill gärna skaffa mig en sådan stor bjässe till sommaren när jag kan bygga ute på gräsmattan! Jättekul att få se era bilder :) De blir väl inte aggressiva eller så?
Eller är dom som vilken annan kanin som helst i sättet hur man nu fostrar dem?