Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2010 ggr
Lollo86
0

kaninhonor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmm kom inte på vad jag skulle ha för rubrik så det blev den bara :p

jo jag undrar om det är normalt att kaninhonor får mer dubbelhaka än hankaniner? hon som vi har nu har en rätt stor dubbelhaka. hade en kaninhona förut också och hon hade också lite sånt. men så har vi haft en hankanin också och han hade inte en dubbelhaka. tänkte om det kanske är ungefär samma sak som vi människo-tjejer får större midjor ? :D eller är hon bara allmänt fet? isåfall lär jag väl sätta henne på bantning :S fast hon ser inge stor ut när hon sträcker ut sig.

Lollo86
0

där är en till bild på henne. shit va stor hon såg ut där då :D sicken liten tjockis

Elina.
0

Hanar ska inte ha hakpåse och det är inte önskvärt hos honor. Hos dvärgvädurar och kaniner av stora raser så är det vanligt att honorna får hakpåse. Hakpåsar är ärftligt, så det lönar sig inte att avla med kaniner som har (stor) hakpåse om det är fråga om mindre raser. Har en hane hakpåse så är den fet, honor behöver nödvändigtvis inte vara tjocka trots att de har hakpåse.

Lollo86
0

okej får hoppas att hon inte är det då. fast hon blir rätt bortskämd av far min. har sagt till han att han inte ska ge henne så mycket godsaker (till exempel kex). hon har blivit rätt kräsen mot sallad nu bara för det :S

hon är köpt på en djuraffär så vet inte hur det ser ut med släktträdet där.

KvirrZ
0

Här är min Busan med sin dubbelhaka(R.I.P) <3

- Mvh Emma

Lollo86
0

aaw va söt hon var :D

hihi ja den dubbelhakan var lite mindre än på min Tequilas :D

KvirrZ
0

#5 Tack :)

- Mvh Emma