Inneburar?
Vet ni någon bra sida där man kan köpa stora inneburar?
Ska helst vara 150 långa och minsta kortsidan och höjden ska vara 60…
Har letat jättemycket men hittar ingen som jag fastnar för…:/
Kan vara rätt petig när det gäller burar…speciellt när dom ska vara inne i mitt rum…xD (Synd att man är totalt värdelös när det gäller att bygga…:(
Såååååå, några tips?? ^^
Gnagarboden har en 140cm bur och Teddytassen har upp till 160cm. Dock är det enbart avhämtning som gäller för den största buraren hos Teddytassen.
Ja, jag har redan varit inne och kikat där, dock kan jag inte åka dit och hämta då det blir en bra bit att köra för en bur…xD Men det skulle kanske gå att lösa med bussgods elr nått…
#2 Teddytassen är jättebra att ha och göra med! Om du ringer så kan du nog få buren skickad till dig om du är villig att betala faktisk kostnad för frakt av skrymmande (jättedyrt).
Hoppas du hittar vad du söker!
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Har du förresten varit in och kikat i någon Djurmagazinet-butik? Jag vet att i en butik jag var in så fanns det 150cm bur där. Så kanske att någon butik kan hämta hem åt dig?
Du kan inte ha en utebur m. undervåning?? då behöver den inte vara så lång men så får du ändå mer utrymme till kaninen?? :)
Det kan du köpa i närmsta kaninbutik.
#4 Nej, jag har ingen i närheten, tyvärr :/
#5 Nja…jag ska ha 2 st in i rummet och där finns redan en gigantisk råttbur å jag tror nog inte att 2 uteburar skulle få plats…:P
Ska kastrera hanen och försöka få ihop honom med honan…dock är dom runt 4 år så det kanske inte går, det är därför jag ska ha 2 burar…plus att dom väger 4 kg vardera så vill ha så stora som möjligt…dock kommer dom ju få vara mestadels lösa (om dom nu vill gå på låda…annars får jag väll springa efter med en skurmopp ;) )
#5 Uteburar i djurbutik brukar dock inte vara bra och definitivt inte i bra mått ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Spelar ju ingen roll om där är två våningar eller ej. Minsta mått räknar man per våning och inte tillsammans,
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 det finns modeller som faktisk är bra som man köper från djuraffären. Jag har en, dock begangad, och det tycker jag är väldigt bra. :)
#8 jag sa inte att det ska ha mindre mått bara för att det var en tvåvåning. Jag sa att ifall hon väljer att köpa en sådan behöver den inte vara lika lång. Alltså kan man ha en 100x60*2 istället för en som är 150x60 t.ex…
#9 Aha, du tänkte så. Trodde du menade att hon kunde köpa en mindre bur, bara för att där var två våningar. :) My bad,,,
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#9 Fast inte med dem stora måtten som TS vill ha, det kan jag garantera.
Och eftersom ts kaniner väger över 4 kg måste hon ha en bur som är minst 120x60 för att vara godkänd (minst 0,7kvm)
#11 Jaha, okej. Jag tänkte mer på en kanin som väger mellan 2 - 3 kg. måste ha missat det. Men om man vill kan man alltid göra så ifall man inte har plats på längden :)
Finns en sida som heter grand-prix.se dom har burar i den storleken och till bra fraktkostnad
#13 grand-prix är inget bra ställe att beställa ifrån. Många som haft krångel med dem. t.ex fått fel saker, inte fått saker alls, lång väntetid osv