Ta ut kaniner?
När kan man sätta ut kaniner i uteburen?
Den är isolerad o ordentlig, hade den till en kanin som var ute året om tidigare, men nu har jag kanin plus ungar som inte varit ute..har tänkt ha dom både ute o inne..
Inne på vintern o ute på sommaren..kankse ta in för en massa mys :) vill inte ha som den förra som var ute hela tiden, det blir ju inte så mycket med sällskap på samma sätt.
Hur gör ni?
Hur ser ni på saken att ha både inne o ute?
Måste dela med mig med mina ungar som nu är 14 dagar!
Sätta ut kaninen gör man enklast när det inte skiljer så mycket i graderna, så att övergången blir enkel. Framåt våren/tidig sommar är smidigast.
Det ska inte skilja mer än 10 grader brukar folk på forum säga
Och nätterna kan ju vara kalla på våren även om det är varmt på dagen.
Jag tror att det är det är en onödig påfrestning för en kanin som bor ute på vintern att komma in en stund varje dag. Först jobbar kroppen för att hålla sig varm, sedan blir det plötsligt för varmt och den får anstränga sig för att inte bli överhettad och sen blir det plötsligt kallt igen och då ska värmesystemen dras igång igen. Bättre att de inne hela vintern i så fall, tycker jag.
#2 det står att den ska bo inne på vintern, alltså vill hon ta in för gos på sommaren :)
Säger som #1, när det är ganska jämn utetemperatur som liknar den de är vana vid kan du flytta ut dem! Söta ungar också!!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus