Mat, vilken tid?
När ger ni era kaniner mat?
Jag ger mina ½ dl på morgonen innan skolan och 2½ dl kl 6 på kvällen
Ger du dom så mycket pellets? :s
#1 en av dem är jättekorsning ;)
Mina får runt 20.00-22.00 på kvällen. :)
Hö & vatten fylls på efter hand det är slut/halvfullt!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 Ja, en av dom ja x'D
#1 jag ger dom tillsammans och det är en hollis och en fransktvädur/hollis
#2 oj då :O bor dom innomhus? :)
#1 Beror väl på ras, hur många dom är och vad för pellets hon har och hur lätt dom håller hullen
Mina får pellets när dom tas in från hagarna, dvs när det blir mörkt eller börjar bli sent.
Hö-påfyllning och pellets sommartid runt 19.00-20.00, ibland tidigare (om jag ex. ska sova borta) eller senare (om jag ex. inte är hemma för än då).
Vintertid får dom hö-påfyllning 07.45-09.00 (vardag) och pellets klockan **15.30-16.30.
****På sommaren är dom ute och äter gräs hela dagarna, istället för hö.
#3 Ja? En renrasig frasse behöver ju 2-3dl/dag, och detta är en korsning som dessutom bor med en annan kanin, tycker jag det är rättså lagom :p
#4 Nej, i stall :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 då menar jag tillsammans ;)
#7 Jag trodde du menade att dom fick så mycket var x'D Men då hänger jag med, tror jag >__<
#8 hihi okej
Jag ger Mina kaniner Hö och nytt vatten efter skolan/på morgnen. (då mellan 10.00 - 14.30.
Sedan får de torrfoder, någon grönsak och eventuelt nytt vatten igen om det är minusgrader på kvällen vid femtiden.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Hö fylls på när jag ser att det är slut, så ungefär 3 gånger om dagen. Mat får de mellan 18-20 på kvällen och får då mellan 2msk - ½dl var.
Jag ger iaf min kanin pellets ibland, som godis, typ. För han blir jätte tjock av att äta pellets varje dag. Hö-påfyllning ger jag direkt när jag vaknat, vilket är lite olika :)
Jag ger mina vatten och frukt/grönsak på morgonen (inte varje morgon när det gäller grönsaker/frukt) Det får dem vid 06.45 varje morgon..Sen vid 17-19 på sommaren får de 0.5dl pellets och på vintern 0.75dl :) Beroende på om jag är hemma såklart.. Hö ger jag vid behov ;)
Min hoppare ger jag lite mer eftersom han måste ha mer för att hålla hullet :)
Mina får inte speciella tider.
Dem får pellets och hö på morgon, och nytt vatten, sedan på fyllning av hö på kvällen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.