Konstigt öga
Ser inte sådär jätte bra ut! koka vatten och salt och rengör ögat! funkar inte det så kontakta vet
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ser ut som samma Lurvas hade. Vi ringde och rådfråga vetrinären och hon sa att vi skulle köpa ögondropparna "Zilkeye".och ge honom. Dom finns på apoteket.
Hälsningar Lurvas11
#4 Vad är det för något?
#2 tack, ska prova det!
Nu har jag baddat hennes öga med saltlösningen, vad kan man göra mer? Hennes hår är uppe och hon är i buren.
puttar ^^
Nu har ögat runnit! Min mamma ska ringa veterinären imorgon, men ska jag separera henne och Chester? Kan han få det också? Tacksam för svar!!
Någon som vet ifall jag ska separera kaninerna?
Jag tycker du ska separera på dom för säkerhets skull :P
9# ja separera de för säkerhetsskull aom 10# säger
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Köp receptfria ögondroppar på apoteket. Vanliga mjukgörande som man använder tex om man har linser. Droppa kanske två gånger om dagen. (är bara lenande, så inget man direkt överdoserar).
Okej ska separera dom. #12 Får göra det imorgon. ^^
Är det smittsamt?
#14 Är svårt att säga, beror ju helt på vad det beror på att ögat rinner, kan vara pga. Drag, päls eller något annat som kommit in i ögat, sjukdom mm, är det en sjukdom så är det oftast smittsamt, men är det pga. T.ex drag, så smittar det ju inte :)
15# Det har blåsit här ganska mycket när hon har varit ute, så kan vara drag då. Men hon har också lång päls runt ögat så kan vara det med. Hon är förutom ögat pig så hon verkar inte vara så sjuk.
Drag kan göra så att ögonen rinner, så det kan det mycket väl vara. Om hon har lång päls runt ögonen, så tycker jag att du ska klippa henne runt ögonen, teddysar har en tendens att få rinnande ögon pga. Pälsen, så det bästa är att klippa :)
#17 Har klippt lite runt båda ögonen idag, inte vackert men bättre! :)
Vi ringde och fråga veterinären och dom sa att vi skulle tvätta några gånger per dag med saltlösning. Ifall det inte blev bättre på 1 vecka var det in till veterinären. :)
Tack så mycket för alla svar!
Vanligt camomillte funkar oxå bra till irriterat öga.