(k) dvärgvädur rex/rexbärare
Börjar smått söka avelsdjur till min uppfödning av dvärgvädur rex/rexbärare till utställning. Söker en dvärgvädur rex hane i svart eller blå. Ingen wienerteckning/vit blåögd bakom. Ska gå att använda till utställning därför är stamtavla + märkning ett krav. Söker även en svart eller blå rexbärare. En hona. Med stamtavla utan wienerteckning/ vit blåögd bakom sig. Till utställning med stamtavla + märkning. Inga defekter ska finnas bakom t.ex. bettfel. Helst unge eller ett djur under 1år (honan kan vara över 1år OM hon haft kull tidigare). Bra temperament är viktigt! Att dom är efter friska och trevliga föräldrar är också viktigt! Jag bor uppe i norrbotten i råneå en by 3,5 mil norr om luleå. Transport brukar lösa sig! Kan även kunna tänka mig viltgrå eller vit rödögda kaniner. Inte satin- eller satinrexpäls/bärare.
Har en svart rexpälsad hona som är född 5 Oktober 2010 till salu om det skulle vara av intresse? Hon har haft en kull tidigare, mer info om henne och kullen finns även på hemsidan Blabarskaniner.weebly.com
Tryck HÄR för att komma till annonsen ;)
Mvh Cicci
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Kan rek http://ljustadalenskaningard.weebly.com/varingra-kaniner.html som finns uppåt i landet. Hon har flera vuxna rex/rexbärare till salu
Jag kommer få en wienerfri dvvrexbärarkull i vår, kanske runt april. Mamma till kullen är svart och reggad på 91 p, endast den "dåliga" poängen p.g.a att hon ställdes efter tre kullar. Hon har flera högpoängare bakom sig!
Pappan är en dvvrex viltbrun och ställd på 90,5 p. Bakom honom är det tyvärr luckor men han ska sökas dispens på.
Båda två är sociala och hanen är helt överpigg och social. Superhärlig! Honan är lugnare och en riktig knäkanin.
Färger som kan komma: svart, viltgrått, ev. otter, blå, viltblå och vit rö. :)
En hona kommer stanna hos mig.
Min hemsida: www.vassarnskaniner.weebly.com
Mamma är My och pappa är Pi. :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#1 Tyvärr har hon för dålig öronställning.. Annars hade det helt klart varit av intresse!
#2 Hennes hemsida kollar jag regelbundet så jag har koll på henne! ;)
#3 Ska hålla koll på den kullen!
#4 Gör så! Hojta till om du vill ställa dig på kö för en unge, köp är för det inte bindande. :)
Bifogar en bild på Pi.
#5 Jag ställer mig gärna i kö! :) Skulle vilja veta lite mer om vad föräldrarna har bakom sig.
Pi är så väldans söt! :D
#6 Kul, kul! Då skriver jag upp dig på en hona, vad heter du? För och efternamn. :)
Visst är han söt! :D
Bakom My finns det blått, svart, vit rö, viltgrå samt längre bak viltblå och chinchilla. Hon är chinbärare och rö bärare.
Bakom Pi finns det havana, brun/gul viltjapan, otter brun, viltbrunt, blått och länge bak siames och viltröd/röd. :)
Bild på My
#7 Linnea Bergman heter jag! :)
Okej, mycke färger!
Vad fint huvud My har. :)
#8 Okej, tack. :)
Ja, My är otroligt fin! Hon har sanslöst fin rasprägel ursnygg! Dock är hennes päls lite lång och tjock. Hon hade fått högre poäng om det inte vore för att hon ställdes så sent. Hennes uppfödare tyckte det var synd att hon inte ställdes tidigare, de trodde att hon skulle få ganska höga poäng. :)
Kul att någon satsar på utställning på dessa! Om du nångång vill para in en liten rex (för att förbättra päls) är du alltid välkommen!
# 4 Okej, förstår :/ Egentligen så hade hon nedåtöron som liten men pga klimatet (extrem kyla) så reste sig hennes öron. Hennes släkt har alla toppenbra öron + att alla ungar i hennes kull fick nedåtöron. Tycker själv det är väldigt tråkigt att hon inte fällde öronen
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#9 Ja lite synd! ;)
#10 Ja det är inte många som gör det… Det kan alltid vara bra att veta!
#11 Så synd! ;)
#12 En liten rex kan förbättra både kropp och päls, och de är ju dessutom på dvv vikt :)
#13 Ja! Ska fundera! :) Det kan vara bra att göra det lite längre fram. :) Vill först få fram dvärgvädur rexar :p
Men om man nu parar en dvv rex med en liten rex hur blir det med stamtavlor då? Det blir ju blandraser. Går det verkligen även om man söker dispens?
#14 Du kan söka dispens om du skickar med en förklaring till varför du gjort kombinationen, och ett kort där kaninen gått igenom i klass A =)
#15 Okej! :)
En rexpälsad hane sökes fortfarande! :)
Kaninen i #1 har ju wienertecknade syskon… Ts ville ha wienerfritt.
Söker ingen rex hane längre. Tråden kan låsas.