Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 539 ggr
totten
0

2 kaniner?

Vi har en dvärgkaninhane på snart 3 år. Han bor ute och är jättemysig. Vi funderar på en kanin till vad tror ni? De skall bo tillsammans.Skrattande

Fridaaaa
0

Då måste ni kastrera honom först :) Och köpa hona.
Enda som fungerar. 2 hanar går inte, det är ytterst få gånger och väldigt dumt att riskera :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

totten
0

Tror ni det fungerar att köpa en hona efter vi kastrerat honom eller är han för gammal?

Chieko
0

#2 Handlar nog inte så mycket om ålder utan om personkemi, hur bra de passar ihop. Det enda ni kan göra är att testa! Tänk på att det tar minst 4 veckor efter att han är kastrerad tills alla spermier har dött så han får inte träffa en hona innan det, utom för att nosa genom galler.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

CorneliaAndersson
0

Är de bara i bra hull så kvittar åldern :) (efter att de blivit könsmogna) Jag tycker att du kan kastrera och sedan, efter ca 1månad sätta in en hona till honom :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

totten
0

Tror ni att han blir lyckligare då?

Inte för att jag tror han är olyckligFlört

NaDa...
2

#5 Det beror på, jag flyttade ihop min hane med en hona och han blev inte lyckligare, snarare olyckligare, dock ska jag sära på dem så fort jag har byggt en ny bur.
Kaniner är som människor, de passar inte ihop med vem som helst. Vill ni ha en till kanin kan ni ju annars bygga en ny bur. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#5 Beror på kaninen. Mina 2 hanar går själva, men är lyckliga :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Kaniner är olika.

Våra ena kanin skulle älska sällskap i buren och tanken är att hon ska få behålla ett av sina barn som burkompis. Vår andra kanin vill under inga omständigheter dela bur.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D