Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2844 ggr
hobbymupp
0

Frigående innekanin

Undrar hur ni tillfredställer er kanins behov av att gräva när ni har dem frigående? Har ni en öppen bur som de kan gå in i eller… ja hur gör ni?

Funderar på min nästa kanin ska vara frigående så ni får gärna komma med alla tips? ni har!

natha-mjau
0

Precis. Jag har en 120 bur som alltid står öppen på dagen som min kanin får skutta in och ut i hur den vill, har henne instängd på natten.

Dock brukar hon gräva i sängen och på mattor och kläder.
Men det går att lösa genom att skaffa en kattlåda med nått strö/jord i som de kan gräva i.

Kan säga att det är himla mysigt med frigående kanin. Man får väldigt bra kontakt med varandra :)
min kanin är med mig hela tiden, vad jag än gör.

hobbymupp
1

Okej, tack! :) Det verkar så himla mysigt, och så får kaninen röra på sig mycket mer. Känns som ett så himla mycket bättre sätt att låta sin kanin leva på än i bur.

natha-mjau
0

ja men absolut, speciellt om man har innekanin.
bara man har kaninsäkrat hemmet så är det inga problem:) men man mpste ju alltid passa, finns alltid nått bus att hitta på.

Borgbackens
0

Dixie har öppen lucka när jag är hemma :)
Ska dock sätta upp kompostgaller runt, så hon kan hoppa ut & in som hon vill, hela dagarna :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Persifone
0

Har buren öppen hela dagarna, men hon tycker det är roligare att gräva i krukor :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Chieko
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin gräver på mattor… Trasmattan kom han igenom. Men han älskar att gräva i en fleecefilt, speciellt när den flyttar på sig, då blir det tokryck! Jag köpte en klösbräda för katter också men den gnager han mest på, eller sover i. Så fort han bir stor nog tänkte jag gå ut med honom så han får gräva lite. Har också funderat på att ställa in en låda med jord men är rädd att det blir väldigt stökigt…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Nonu
0

Har två frigående, en hona och en kastrerad hane. De trivs jättebra ihop och får gräva i buren som _alltid_ är öppen. Första veckorna honan var här fick hon vara instängd i en bur, då grävde hon jättemycket, men nu när hon går fritt gör hon det knappt längre, så det kan nog bero lite på hur stimulerade de är. Hanen gräver ibland i filtar och täcken.

[ÖstergärdetsKaniner]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har buren öppen hela dagarna, så att Mitchi kan hoppa in och ut precis som hon vill. Hon gräver en hel del i buren där hon har mycket strö att gräva i, och sedan sitter hon gärna i våran tidningskorg och gräver, hehe Glad

Fridaaaa
0

Vår är inte helt frigående pga hunden, men han kan skutta ut och in ur sin bur hur mycket han vill. Buren är 120x50. Fast han är ingen grävarkanin direkt. Roligt att gräva i sängen ibland bara haha :D

#38 Naw! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hobbymupp
1

Tack för alla svar :) Blir så sugen på frigående kanin!

Cameliont
0

Våran frigående kökskanin gräver i sin toalåda, särskilt nattetid. Rekommenderar absolut frigående!

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com