Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 498 ggr
denice95
0

Juckande

När ja nyss fick Jambo (I somras) var han och skulle jucka på mig såfort jag kom nära honom, det försvann och han har inte varit så sen dess, men nu igår började han igen, såfort jag är med honom försöker han börja jucka på mig, värsta kåtbocken, brukar hanar få såhär lixom till och från?

Doggiemeister
0

jo det är ganska vanligt. finns honom som gör samma sak. min första kanin brukade hålla på så på allt och alla precis som din Tungan ute

natha-mjau
0

han är antagligen understimulerad på den delen, försök få honom sysselsatt så han tänker på annat :)
hitta på lekar och aktiviteter :)
Har haft samma problem med min hona.

denice95
0

#2 Vad ska jag stimulare honom med då? Har börjat hoppa med han nu, vad kan man mer göra?

bambiiii
0

Min kanin gör oxå så! men bambi har verligen förminskat sitt beteende nu! syssla med honommycket!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

har du honom inne eller ute?
Aktiveringsbollar, toarullar, gå i koppel m.m

denice95
1

#4 Just det jag gör, men han vill bara sätta på mig xD Det började som sagt igår så det känns som det är något beteende som kommer att sluta och sen kanske komma till baks osv. då han gjorde så i somras också.

denice95
0

Har honom inne, brukar ha han i sele :)

bambiiii
0

Denice95 Jag lovar dig, det kommer att gå bort inte helt och hållet men det tar lite tid! min kanin får det ibland alttså bara några "peroider"

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
1

annars kan du kastrera honom :)

denice95
0

#8 Aa anar också att det är periodbeteénde :)

#9 Nja, har honom i Avel ;)