Mager kanin.
Hej!
För två år sedan tog jag hem en kanin, Sophie, som då vägde 500-600g. På två långa år har jag lyckats få upp henne till 1,118, men hon är så fruktansvärt mager.
Jag har en till kanin som ligger på 2,203g & hon är ganska normal i kroppen (till & med lite för tjock). Sophie & Nakhre (andra kaninen) är lika stora i storleken & det är så hemskt att lyfta upp Sophie. Man känner ryggrad, revben & "koterna" på rumpan hur tydligt som helst.
Hon har inte alltid pellets då jag är så glömsk, men jag ska börja skärpa mig med det där. Hö har hon alltid tillgång till & 3 olika grönsaker får hon dagligen. Har även gett henne lite havre för att jag tydligen läst att de kan få dem att gå upp i vikt? Har även gett lite havregrynsgröt då jag läst att det ska vara okej, stämmer det?
Dom får lika mycket mat båda kaninerna & lika mycket Motion. Dom är ute flera timmar per dag, som minst 4 timmar. Dock så rör sig aldrig Nakhre. Hon är en liten soffpotatis som helst bara ligger ner.
Men Sophie är det hela tiden full rulle på & hon hoppar från handduk till matta & upp & ner från soffan.
Hur är bästa sätt att få upp henne i vikt? Något bra pellets jag bör börja köpa nu när jag ska skärpa mig med det? Något annat?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
ge extra mycket pellets,blanda med habre o solrpsfrö! hö är viktigast men pellets är oxå viktig så nu måste du skärpa dig! :P haha skojar!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har en kanin som är likadan. Hon är överaktiv och jättesmal. Jag blandade ut pelletsen med några solrosfrön varje kväll under några månader och nu har hon blivit mycket finare i hullet. Jag ger henne 1 dl pellets + några solrosfrön.