Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3166 ggr
[My_Micke]
2

Raketer...

Hej, idag är det ju nyår och många skjuter raketer.

Hur gör ni med era kaniner på nyår? Förra året hade jag min kanin i källaren och det gick bra. Men nu i år är det ju så varmt ute och pappa säger att det inte är nödvändigt att sätta honom i källaren i år igen.

Har ni era kaniner ute i deras burar, inne eller på andra ställen?

Svara gärna snart för jag ska snart åka ifråm honom…

Fridaaaa
2

Gör ingenting med mina :) 
Mina bor i en bod men det skiter i raketerna över huvudtaget :)

När jag hade kaniner ute i uteburar, alltså vid t.ex sidan av huset eller så, så gjorde jag ingenting särskilt heller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[My_Micke]
0

Okej, tack! :)

Fridaaaa
0

Det beror helt och hållet på hur ens kanin/kaniner är osv :P

HolyFuck
3

Mina bryr sig inte. Men jag är däremot rädd för raketer, så jag försöker gömma dem i sängen så de inte ska dö. De tycker att jag är jobbig, tror jag.

vespan
1

Mina är inte så rädda men dom har inte heller raketerna precis över huvudet!

Gott nytt år!

[Liiilly]
1

Då min kanin bor ute så brukar vi ta ut henne i garaget där hon får bo under natten i hennes betesbur på en arbetsbänk. Brukar ta in i vårt hus de värsta minuterna runt tolvslaget. Förra året var hon i sin vanliga bur när det small lite på kvällen och då märkte jag att hon blev lite orolig. Så garaget får det bli :). Sätter in henne där i eftermiddag.

Klara.b
1

Jag fick min nya kanin i höstas, så jag vet ej hur just hon reagerar.

Men vi ska ställa buren i förådet, och medans så ska hon få lyssna lite på radio. Morötter och knäckebröd ska hon också fåGlad.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[Liiilly]
0

Jag funderar också lite på att  kaniner har ju väldigt känslig hörsel och raketerna låter ju faktiskt fruktansvärt högt, dem skulle väl lätt försämra en kanins hörsel om kaninen inte är inomhus eller garage eller liknande?

Fridaaaa
1

#5 Spelar ju ingen roll om kaninerna är rädda för dem, kaniner hör ju väldigt bra ;)

claryy
2

Jag bor i stan, har ingen granne som skjuter raketer, förbjuder min familj att skjuta… Men det hörs typ ändå över hela stan… Jag stänger in kaninen i buren(det hörs mycket bättre i hagen) och sen är det inte så mycket mer att göra. Tycker synd om kaniner som måste stå ut med raketerna(kaniner har mycket bättre hörsel än människor-det smäller bra mycket högre för dom), men vad ska man göra lixom? Man får försöka så gott man kan.Obestämd

claryy
0

Jag  har en jätte ljudkänslig kanin btw..

[Jölia]
1

Har flera kaniner som är under ett år, så vet inte hur de kommer att reagera. Men de "vuxna" kaniner bryr sig inte :)

Suskiv
0

Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Fick ju kaninen i sommras så jag vet inte om hon blir rädd för smällarna. Men jag tror det slutar med att hon får vara i sin bur med lite extra godis och ser vi att hon tycker det är jobbigt så tar vi in henne en liten stund.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

vespan
1

#13 Det är nog en bra ide`!

Acinorev
1

Ungarna skjuter såna där "häxpipare" nu, såna som visslar och sedan poffar till. Jag ser att min reagerar och inte riktigt gillar det även om han i övrigt inte verkar bry sig nämnvärt. Så ikväll tar jag in honom i källaren så får han vara där i drygt en timme när det är som värst. Vi bor också så dåligt till så precis varje raket som hela byn skjuter hamnar ovanför oss och vi har berg runt om så det ekar rätt bra.

vespan
0

Nu har ju nyår vait och jag var inte hemma men mina kaniner verkar må bra!

Suskiv
0

Min satte rumpan mot gallret och sov sig igenom oljudet. Så mycket brydde sig hon.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

vespan
0

#17 hi hi

BusBella
1

Våra niner är tuffare än hunden, hon gömde sig i bastun och vägrade gå ut och kissa fast kaninerna brydde sig inte ett dugg. Även om det låter så behöver det inte vara farligt har dem förstått, men jag tror att det kan vara precis som med hundar att om dem blir rädda och man gaggar för mycket med dem så tror dem att det var farligt på riktigt men bryr vi oss inte så märker dem att det inte gör något.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[EllenAlicia]
1

mina kaniner var rädda så jag tog in dom i re4seburen atlas 30 och så fick dom bvara innne i en halvtimme :)

spacesheep
1

Jag hade inga problem alls med min lilla! Han fick vara kvar i sin bur bara, och upptäckte ganska snabbt att ljuden inte tillhör något som skadar honom. Tror bara det handlar om att vänja dem vid det helt enkelt! :)

sanna31
3

våran var med o skålade i knät :)

Viccan92
0

Ingen av mina brydde sig. Min frasse sov. Gamla Stampe som levde då hoppade fram och hälsade på mig trots alla smällar. Fast han kanske inte hörde dem så mycket.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Wera]
0

Jag har dom alltid ute i deras burar som vanligt, vi smäller t.o.m på våran bakgård där kaninerna är, inga problem vad jag har märkt.
Har man en kanin som blir stressad får man väl ta in den just under den timme som det är som värst.

[My_Micke]
0

Micke är en ganska rädd kanin… Jag märkte inte att han va rädd efteråt. Men dock tyckte han att det va skönt att det va över och verkade glad ;)