Snabb hjälp, tack!
Jag har två kaniner på snart 4 år som bor tillsammans ute, i en isolerad lekstuga med lite värme. Den ena (lejonhuvad dvärg) har i veckan verkat liiite hängig, och ur ena ögat har det kommit var. Jag har rengjort med saltlösning. Hon har ätit och varit ganska vanlig, förutom ögat som har varit lite slutet.
Men nu är hon JÄTTEhängig, hon har mått sämre förut, så jag känner igen när hon inte mår bra. Det har runnit ur ögat, och runt munnen ser det nästan svullet ut, och så är det ganska rosa runt den.
Vad ska jag göra? Väldigt tacksam för snabba svar.
Hon kan vara förkyld elr något ännu värre så åk in till vet så fort som möjligt!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Kaninkunnig veterinär.
Kan vara förkylning = inte bra
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ring vet och fråga snabbt,och om du säger att du ska åka in till vet så gör du det så fort så möjligt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Mina föräldrar är i Norge så jag kan inte ta mig dit, och den enda veterinär som har mottagning nu ligger en timma bort
Det kan gå snabbt när en kanin är riktigt hängig då dem sällan visar annars att dem är sjuka. Måste finnas någon som kan köra dig?
Eller så ringer du och rådfrågar och se vad dem säger
du kan ju ringa och fråga om du kan gjöra ngt, har du ingen i närheten som kan hjälpa dig , och köra dig dit annars?

jag har ringt vet nu, de trodde att det kunde vara lunginflammation eller förkylning. om jag skulle åka in skulle själva mottagningen kosta minst 4000. Så jag vet inte hur jag ska göra
Tack alla så jättemycket för att ni svarar så snabbt och försöker hjälpa mig!
#7 Jag tog bort en kanin för snart 2 år sedan pga lunginflammation, så behandla så snabbt som möjligt helst, större chans att den överlever. Med min kanin gick det väldigt fort.
#7 Usch , vad jobbigt :/
Hoppas det löser sig för er!!

Veterinären var dessutom helt värdelös, frågade hur länge kaniner brukar leva, vad de äter osv. Varken mamma eller pappa svarar heller, de har antagligen stängt av mobilerna.
Åhh, jag vet verkligen inte vad jag ska göra, grynet får inte försvinna :'(
Finns det inget drickbart eller så jag kan ge henne? Jag tycker att hennes andning låter som vanligt, men hon går och gömmer sig när jag släpper ned henne på marken

Ska jag försöka få henne att röra på sig eller är det bättre om hon ligger stilla?
Har hon druckit vatten idag? Det är viktigt, annars vet jag inte vad du ska ge henne.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

#12 Det vet jag inte, eftersom hon delar vatten med den andra kaninen
#13 Pröva tryck i henne lite vatten i munnen med en "spruta"/pipett, så du vet att hon fått i sig lite i alla fall. :) Ge gurka eller vattenmelon till henne också :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vill hon ligga stilla så låt henne, se bara till att hon får i sig vatten och hö. Låter inte bra att hon gömmer sig om hon inte brukar det. Tråkigt att veterinären inte kan något, man tycker att kanin är ganska vanligt ändå…
Låter hårt, men har du inte råd att betala undersökning borde du antingen ta bort henne eller se till att skaffa pengar. Det är ditt ansvar när du blir djurägare att se till att djuret inte lider. Om hon inte äter och dricker under natten måste du åka in med henne, antingen för vård eller avlivning.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Jag har matat henne med vatten med en spruta flera gånger. Hon vill inte äta något, men jag ska fortsätta försöka få i henne något. Jag ska sova i lekstugan inatt, och åker in till vet imorgon. Nu är det bara att hoppas på det bästa.
17# Ska du sova i lekstugan? vilken kaninmänniska du är,skulle oxå ha gjort det men får inte riktigt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har du ctitical care hemma? Prova att ge det då :) Du verkar vilja din lillas bästa, håller tummarna för Er!
Hoppas allt går bra hos vet!
Vi håller tummar och tassar för er!
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
om du inte har critical care blanda pellets med vatten, om det nu är det du ger dina kaniner. Ta pipetten med pellets i och tvångsmata :)
Mvh Alice och Morpen :)
ojj, såg nu att du kanske varit hos veterinär?
Hoppas det är bra med er, lycka till :)
Hur gick det?
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Blev tvungen att avliva min Lilla Tysk Vädurs hona för bara någon dag sedan pga förskyldning som lett till kronisk lunginflammation trots medicin.. :'( Hoppas det går bättre för din kanin och att ni får tag i en kunnig veterinär
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#24 ååh r.i.p :( du får försöka se det från den possitiva sidan -att din kanin slapp att lida, kram <3