Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 474 ggr
Kassy
0

Maxålder för kastrering

Funderar på att kastrera min ena hona så jag kan sätta in henne i flocken (testade förut men det ledde till att hon och alfahonan i flocken bråkade och skrek + att en av honorna fick örat upprivet), tror ni det funkar att sätta ihop två alfahonor om man kastrerar den ena? Ena honan är 2-3 år och den andra 8 år (tänker inte kastrera 8 åringen). Annars så får helt enkelt honan bo ensam.. Lite tråkigt bara för hade hoppats på att dom ska gå tsm.. Alternativ 2 är att kastrera min 2-3 åriga hane, dock är han ganska "över sexuell" och det beteendet kanske inte försvinner och då blir det jobbigt för honan :/

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

Bättre att kastrera honan oavsett om hon nu ska gå med den hanen, för annars kommer han troligtvis vara på henne fastän hon är kastrerad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Clariiz
0

Du kan ju alltid testa kastrera honan. Hennes ålder ska inte vara någon fara om hon är i bra hull.

Går det inte så går det inte. Men då har du iallafall försökt!
Ska du sätta henne med hanen bör du nog kastrera honom också, det kan ju lugna hans sexuella beteende, om inte annat så kommer ju den kastrerade honan varken brunsta eller vilja para sig. Så det kan nog även hjälpa honom på traven och han bör inte få samma "lust" som han skulle om hon inte var kastrerad.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Cameliont
0

Jag skulle aldrig sätta ihop kastrerad hona med okastrerad hane. Okastrerad hona med kastrerad hane kan funka, men säkrast att kastrera båda.

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com

Kassy
0

Menade förstås att sätta ihop kastrerade hona med kastrerade hane, dock är jag inte säker på om hanens beteende försvinner..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com