Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1860 ggr
[Miliminas]
0

Kartonghus?

Sambon är nu påväg och hämtar lilla "Guldis" som sonen döpt honom till, men eftersom köpet blev lite plötsligt så är inte allt så förberett som jag hade önskat. Bur och allt finns ju såklart men inget färdigt trähus. Går ett kartonghus bra tills jag ordnat ett mer ordentligt i trä eller kan den bli sjuk av att gnaga på kartongen?

[EllenAlicia]
0

ja, men se till så det inte är tejp eller ngt på :)

[Wera]
0

det funkar så länge det är tillräckligt stabilt så att kaninen kan sitta på det (sitthylla krävs) Glad

[Miliminas]
0

#2# Jodå, allt sånt vet jag :) Sitthylla finns redan men jag ville ha ett riktigt hus också. Men för allra säkerhets skull (är lite nervös att något ska vara glömt) Så fyll gärna på med saker som Guldis behöver den första tiden så jag kan bocka av, så ingenting fattas.

Guldis är väldigt liten så jag är lite orolig för hans mage och så.

[Wera]
1

Jag tycker inte hus behövs den första tiden, mycket enklare att få kaninen lugn och tam om den inte har hus för vissa gömmer sig hela tiden i husen första tiden.

[Miliminas]
1

#4# Men jag vill att han ska ha viss trygghet. Men kanske går det bra med bara sitthyllan, den är rätt låg så det blir mysigt under den.

[EllenAlicia]
0
  • bur xD
  • vattenflaska/skål
  • ev saltsten (behövs inte)
  • hö, spån och sådant
  • leksak ev
  • hus

och om vi säger alla köp kankse

• bur
  • matskål
  • vattenskål/flaska
  • ev saltsten
  • hö spån halm och sånt
  • borste/ kam
  • klosax
  • ev sele och koppel
  • resebur
  • mat
  • leksak
  • hus
[Miliminas]
0

#6# Tack Glad Det verkar som om jag har allt utom leksak, vad gillar de att leka med?

[EllenAlicia]
0

toarullar! kartonger x)kattleksak: boll med pinglka kan vissa tycka om just google it

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Jag köper leksaker till kaninerna på www.gnagarboden.se Är mycket nöjd :)

[EllenAlicia]
0

#9 jag med, finns oxå på www.teddytassen.se