Bur i badrummet
Jag satt och kollade runt på bloggar häromdagen och hittade en tjej som hade sina kaniner i badrummet. De hade alltså sina burar där. Hur fungerar det egentligen? Blir det inte mycket fukt och sådant för djuren som inte är bra? Om det fungerar felfritt känns det ju konstigt att inte fler använder badrummet för skrymmande burar liksom
jag hade gärna inte haft kaninerna i badrummet.. t.ex om någon utför "nr2" hade helst inte jag suttit i den osen ;p oavsett om man startar fläkt eller ej. Sedan om man duschar blir det ju lätt ångor =fukt +värme och sedan brukar ju en del använda hårsprey, eller liknande icke kanin-vänliga grejer. Så nej, jag hade iaf inte haft djur i badrummet! men det beror väl också på hur pass stort och öppet badrummet är.. Men jag antar att inte alltför många har ett öppet dass :p
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nej jag tyckte att det dels kanske inte är så mysigt för djuren, men även att det kanske blir farligt rent hälsomässigt? Vem som helst kan ju säga att de "inte använder hårsåray i bakdrummet" men det är väl mest dusch och sådant jag undrar över… Det känns ju själv i lungorna när det blir tjock ånga, då borde det väl vara värre för kaniner?
Hur fuktigt det blir i badrummet beror på ventilationen. I vår lilla toalett blir det riktigt fuktigt, där måste man öppna fönstret för att ventilera ut fukten. I vårt stora badrum blir det inte fuktigt på samma sätt. Där inne är det bättre ventilation bla för att tvättmaskin och torktumlare står där inne och de kräver bättre ventilation.
Så av fukthänsyn skulle vi kunna ha burdjur i stora badrummet, men nu finns det ingen plats och så går ju tvättmaskinen flera gånger per dag och den låter mycket. SÅ vi har hamstrarna i vardagsrummet och kaninerna ute.
Syrran ställde under en period in råttburen i badrummet på nätterna eftersom hon blev störd av råttan. Hon bodde i en liten etta och enda stället hon kunde stänga dörren var just badrummet.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Även om det är bra ventialtion i badrummet så blir det väldigt varmt och fuktigt när man duschar eller badar, jag skulle inte ha kanin därinne.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com