Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1235 ggr
svartkanin
1

Förändrat beteende...

Min kaninhane Elwis betedde sig super konstigt idag…

På morgonen när jag var ute hos kaninerna och gav dom vatten så flög Elwis på mig och bet riktigt hårt. Han började hoppa omkring och stampa med svansen högt upp, försökte dessutom bita fler ggr.
Sen någon timme senare när jag tog ut honom i sele så kutade han okontrollerat, kastade sig och sen la dig platt på backen. När jag närmade mig försiktigt så började han tok kuta igen eller flög upp och attackerade mina ben.
Samma när man skulle ta upp han från marken, så hoppade han och högg mot händerna eller kastade sig i panik! :(

Han har varit ursnäll ända tills idag (undantag ibland då). Hur kan han förändra beteendet så plötsligt? Det var som om han var livrädd för mig och ville fly/ försvara sig.
Vad ska jag göra?!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

mla0826
1

han kanske har ont någonstans, kaniner kan ju inte tala om de har det, hur gammal är han kan det vara tonåren?

svartkanin
0

Han är född 31 maj, alltså ca 8 mån…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Asplyckans kaniner
1

ojdå , låter ju inte alls roligt Förvånad

säger som #1 , han kanske har ont .. ta på dej tjocka kläder (så han inte kan bita igenom) & hanskar & försiktigt undersöka han om det har hänt nått..

svartkanin
0

Han har ett litet halvläkt jack i ena överläppen, sen han trillade från buren för 2 dagar sen. Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

vespan
0

oj det låter inte roligt du kanske ska gå till vetrinären.

svartkanin
0

#5 Såret har läkt fint, nu syns det knappt. Men blir det värre så far jag självklart till vet. Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Lillhems Kaniner
1

Låter som han blivit riktigt könsmogen och vaktar sitt revir..

svartkanin
0

#7 Kan vara, men då är det väl oftast i buren, hagen? Han flyr eller attackerar mig när jag ska hantera honom i buren och på backen… Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

CorneliaAndersson
1

Kanske är en idé att kastrera??

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

svartkanin
0

Nej, det vill jag helst avstå ifrån. Hoppas på att detta är tillfälligt… Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

CorneliaAndersson
0

#10 Tänkt använda i Avel?

/ Cornelia Andersson,

bellamollylovee
1

Har du varit i närheten av andra hanar?

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Acinorev
1

Kan han ha blivit skrämd av något/någon? Ingen som har skjutit raketer eller något annat konstigt som skett som vanligtvis inte brukar hända?

svartkanin
0

#13 Möjligtvis, fast det känns som att han är rädd/hatar mig :( Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

CorneliaAndersson
0

Skulle inte använda en sån kanin i Avel som gör sådana utfall o,o

/ Cornelia Andersson,

Viccan92
0

Min hane är precis likadan och jag tror att det beror på könsmognad och inget annat. Personligen tror jag att det kommer att gå över. Min hane gör ju precis likdant så därför låter jag honom vara ifred nu tills han lugnar ner sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Acinorev
0

#14 Inte hatar han dig. Det är ju möjligt att han, som många skriver, är könsmogen. Då blir de ibland lite skumma. Min är också skum emellanåt och hur go som helst annars.

Cameliont
1

Du skriver att han ramlade från buren, var det i samband med lyft eller att du var där? Kan vara så att han förknippar dig med det obehagliga/onda som hände då. Ta det bara lugnt med honom, muta med något extra gott. Kolla tänderna noga också eftersom han skadat sig i munnen. Uppsöka veterinär är en bra ide!

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com

svartkanin
0

#18 Jag var där när han ramlade. Tänderna ser fina ut likaså såret (Var och kikade i morse) Han har blivit lugnare i buren nu men är ändå vaksam. På promenaderna är han fortfarande i panik… Kan det vara så att han har tappat förtroendet för mig när han ramlade? :( #16 Kommer inte para han fören han är Elitklassad i rak och krok. Då jag anser att det redan finns förmånga "onödiga" kullar. Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

svartkanin
0

Uppdat: Nu är han mkt lugnare i buren och på promenaderna, men han är fortfarande på sin vakt. Hugger fortfarande mot händerna när man ska ta upp han från marken…
Blir så ledsen :(

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Fridaaaa
0

#20 Ge inte upp. Träning, träning. Kan ju varit något som skrämt han eller så har det med könsmognad att göra.
Visa bara att du inte är rädd och att du är lugn.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

svartkanin
0

#21 Jo, ska göra mitt bästa… Men ibland vill jag bara stoppa huvudet i sanden. XP Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

LoveYourRabbit
1

Har själv en liten bitsk herre här hemma som är drygt 7 månader, han är nästan som din Elwis, men inte lika aggresiv (han hugger inte i buren) och han är inte rädd för mig i sele. Dock har han bitit mig precis ovanför läppen för någon månad sen, blev så passt djupt att jag fick sy. Sen har han försökt att bita mig några gånger till, men då har han enbart fått tag i mina kläder. Dock vet jag varför han bits, han hatar en av mina hanar. Så när jag har rört honom innan, så blir han helt galen. Otroligt nog är han helt lugn och underbar när vi är på tävlingar, jag har ingen aning om varför han är det just då.
Men jag antar att han håller på så för att han kommit in i tonåren, och blivit könsmogen.  
Har inga direkt supertips, men försök att visa att du inte är rädd och osäker, det blir säkerligen mycket värre då. Och som tidigare nämts, ta på dig tjocka kläder så att han inte kan bita igenom. 
Hoppas att det löser sig! Glad

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

KaninPiggelin
1

Som #23 så kan det säkert vara tonåren.En av min honor är just nu i tonåren tror jag. Försöker bygga upp hennes "fötroende" för mig just nu,då det vissa dagar känns som om hon helt har glömt mig. (bits,och väldigt jobbig helt enkelt) Jag fick ett tips? att ta henne i transportbur ut och in från buren tills hon lugnat sig och ha tålamod :) Min hona är ca 7 månader.

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

svartkanin
0

Okej, tack #23 och #24. Har bara en hane hemma justnu, så det borde det inte vara? Det känns bara som ett han är rädd för mig och försöker undvika mig eller försvara sig… Så fort man tagit upp han blir han super lugn och snäll, det är bara på marken och lite i buren som han bråkar nu ;) Tror att han har lite knakit förtroende till mig… Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
2

Vissa hanar blir så. Blir de bossen så kan man nästan se ut som En michelingubbe men de bits ändå. Du måste bli bossen. Är du osäker så kan det lätt bli så att han tar över. Jag hade det så med Mio. Men sen tränade vi en kväll och det var jag som bestämde vägen, jag bestämde om han skulle upp i famnen, jag bestämde om han skulle hoppa, ja, jag bestämde allt. Nu märker han revir när jag sticker fram handen och slickar på fingrarna, han vet att jag bestämmer vägen och stannar om jag inte visat hur han ska gå och han hoppar det jag sätter upp.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

svartkanin
0

#29 Då ska jag försöka bossa lite då… Fast tror du inte att han blir ännu räddare då? Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
1

#27 Nejdå. Du är ju inte elak mot honom. Du är sträng och visar med kroppen att du bestämmer. Far han runt, ta upp honom, börja om.far han runt igen så börjar du om igen tills han är lugn. När han är lugn, då arbetar du honom. Du sitter ju inte och skänklar på en häst som flyger runt och bockar, du tar ner hästen i ett lugnt tempo, visar att den är duktig som lugnar sig. Sen när den är lugn, då arbetar du med den. Annars lär ni inte komma någonvart utan det blir bara minus.

Mvh Emma

KaninPiggelin
1

#28 arbeta,kan man t ex sitta och klappa den då? :)
(förlåt om jag "stjäl" tråden lite nu :P)

hjartelyckanskaniner
0

#29 Nej, då lugnar du den. Arbetar menar jag med att tex du bestämmer att här ska du gå, nu svänger du, nu gör vi en volt och sen går vi hit osv. Att det är du som är ledaren och du ger order till kaninen och kaninen ska lyssna. Det har alltid funkat på mina. På 30 min blev Mio en helt annan kanin! Han korta inte mot hindret, han gick på i lugn fart och han hoppade utan något trams. Han satt lugnt i min famn utan att prata för att hoppa ner på marken. Dessutom sprang han inte till mina honor utan han gjorde det jag visade att han skulle göra, med hjälp utav kopplet. Jag behövde inte putta på honom, slapp smacka på honom utan han lydde min hand, så som det ska vara. Sen är han Elitklassad och han har inte förstående på mig till 110% ännu men det kommer. Han hoppar och det är en start. Hur ska de annars lyckas göra rätt? Nu ska vi bara träna på att han ska gå fram ordentligt och trycka i med bakbenen så att han inte river så jättemycket. Men från att ha gått från att sitta i min kind med tänderna till att slicka på händerna, märka revir på händer, på håret, hoppa upp på axeln är något stort! Dessutom på 30 minuter.

Mvh Emma

svartkanin
0

#29 Alla får fråga på mina trådar, är det inte därför vi sitter här? ;) #30 När jag går/ springer bakom Elwis höjer han svansen och springer som diagonalt och sneglar på mig. Om jag kommer närmare än 1 m så tvärvänder han och hoppar upp och hugger eller kutar okontrollerat i panik fram och tillbaka. Sen när jag går ner på knä och kortar kopplet ställer han sig på bakbenen och hugger mot händerna. När man väl har händerna runt kroppen lugnar han dig lite grann och sneglar bak på mig. Jag blir somsagt lite skärrad av att han på några dagar beter sig dom ett monster… :( Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
2

#31 Därför ska du leda honom. Jag trodde han stressade och sprang som en yr höna. Då är det lättare för dig. Låt inte honom vinna, du visar när, var och hur han ska gå. Acceptera inte ett hugg. Visa dig inte rädd. Det är skitsvårt, jag vet, men efter 5 min bossande så känner du dig säker, jag lovar. Kan säga att 2,81kg i kinden kändes och jag gjorde en sak som var väldigt fel, "skrika" på honom och sätta in honom i buren. Då har han ju vunnit. Men det är sådant man gör av en reflex. Speciellt när man känner att det bara rinner längs kinden. Vantar kan även stressa upp kaninen så försök att inte ha vantar på dig. Öva öva öva. Ge dig inte förrän du nått sitt mål. Träna tills han åtminstone gjort ett rätt och beröm! Det är minst lika viktigt att berömma som att få honom att förstå att du är bossen.

Mvh Emma

svartkanin
0

#32 Okej, tack. Ska verkligen försöka ta kontroll. Men det känns j*kligt svårt inom mig. Vill ju inte "förstöra" allt vi byggt upp på 6 mån… :'( Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
0

#33 jag vet att det är svårt. Tror inte du förstör. Han får snarare respekt för dig och du kan ju fokusera på att få upp ett förtroende från honom och slippa dra åt dig fingrarna för att inte bli biten. Känner ingen som håller kvar handen är de kommer mot en med tänderna ute. Man försöker ju att inte bli biten. Man ska inte acceptera att kaninen biter. Han är inte aggressiv för då hade han alltid bitit dig och försvarat sig, speciellt i buren. Han är bara en hane som måste ha regler, absolut inget fel med det! Det måste många kaniner men de är inte aggressiva för det:) Jag vet hur fruktanstvärst svårt det är med en sådan kanin! Men tänk såhär: Det kan inte bli värre. Jag får kontroll över honom och med denna träningen så är jag bossen och vi kommer få det mycket bättre på banan. Får vi kontakt med varandra och han respekt och förtsroende för mig, då kommer vi vinna allt på hoppningen.

Mvh Emma

svartkanin
0

#34 Tack för ditt stöd! Ska kämpa vidare idag… Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

KaninPiggelin
0

#34 superbra tips? du skriver! :)

Var ute och tränade lite med min hona idag,b.la på komandot "stanna". Det funkade faktiskt väldigt bra tills jag tog på mina vantar,då högg hon. Men kom sedan på att dom vantarna luktar annan hona så då var det en förklaring.

Det är precis som du säger,om kaninen gör något riktigt dumt så "skriker" man på den, släpper in den i buren och sen blir man själv ledsen och arg på sig själv att man gjorde så,att man "gav upp". Det gäller verkligen att våga bestäma,men det är så sjukt svårt :/

hjartelyckanskaniner
0

#35 Man kan få träna en längre tid om man har otur, men träningen hjälper. #36 det jag försöker få fram. Träningen underlättar något otroligt! Kan vara pga vantarna. Vantar kan vara skrämmande för kaninen. Ingen av mina reagerar på dofter från de andra. Det är bara om kaninen dyker upp mot de, då morrar de, boxas och hugger i luften. Jag tror att alla djur i grund och botten fungerar likadant. Vem sitter på en häst som kastar av varenda människa som sitter på ryggen? Man får ju jobba från marken först. Vem låter en hund få vara bossen? Ingen! De kan mycket väl få för sig att gå till attack och har möjlighet att döda en människa. Nu kan inte en kanin döda en människa, men ni förstår vad jag menar. Jobbar man inte med djuret, då kan det gå illa. Nu har ju alla 3 hoppkaniner och de kräver ännu mer förtroende och de ska ha ännu mer respekt för oss. Det är då de lyckas på banan:)

Mvh Emma

KaninPiggelin
0

Ska fortsätta träna med min hona,snart är hon 8 månader gammal så jag hoppas att hennes beteende snart går över och att det bara är tonåren :)

vespan
0

han kanske trodde det var du som gorde att han trilla/ramla?

Även fast det appsolut INTE var så.

svartkanin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#39 På sätt och vis så var det ju jag. Vi tränade "upp" och så kom han för nära öppningen… Somtur så var det inte så långt till golvet.

Kan uppdt: Efter lite bossande så blev han helt normal i buren och inte så spänd på promenaden. Dock är han inte så villig att sitta i min famn… Nu är nästan allt huggande över, bara lite när man ska ta upp han från marken.
Tror att han börjat lita lite smått på mig igen Skrattande

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
0

#38 Kan ju även vara brunst:) De börjar brunsta vid den åldern och det är inte roligt med vissa honor. Tyvärr kan man ju inte "bota" brunst utan det är bara att sluta vara irriterad på kaninen och förstå att det är inte lätt för kaninen heller. Man vill för mycket som människa. Man vill visa att man har en jätteduktig kanin, men en sak som är sant: alla kaniner har uppehåll någon gång i livet. Ingen kanin presterar alltid på topp utan de kan oxå ha en dålig dag och då urkast på banan. Jag har haft tävlingsuppehåll med en kanin 3ggr nu och han är 2,5 år. Det är inte lönt att pressa kaninen för det blir bara ännu värre och tillslut hoppar den inte öht. Bättre att de får en paus på 2-3 mån än att de är pressade och sen hoppar de inte mer oxå är de 2 år och skulle kunnat hoppat 4-6 år till. Jag har en hona som rev varenda hinder fram tills hon var 1,5. Då fick hon förtroende för mig och nu har hon gått på 0+0 eller 0+1/1+0 flera ggr. På bara 6 månader har vi blivit msv. Visst har man känt "Kunde du inte rivit lite mindre?" men det är ju bara för att hon kände att jag pressade henne ett tag då jag verkligen ville att hon skulle bli duktig. Visa hennes mammas uppfödare att jag får fram fina djur som kan hoppa fint. När jag kände att det var inte lönt, då gick hon klockrent och superfint! För det är skickligt att sitta på parkbänken och hoppa den+ kryssen utan att riva. Tom domaren kommenterade det. Jag är alltid nervös när jag tävlar inför uppfödaren av min kanin. Speciellt i början för man vill ju inte visa att man är dålig. Men efter 6måm-1år så är man lugn :P

Mvh Emma

KaninPiggelin
0

#41 ok,hur länge brukar en brunst vara? :)

#40 vad bra att det funkade :D Min hona blev också snällare och bättre,tills jag tog på mig vantarna då :P Men ska fortsätta träna imorrn eller på tisdag. Min hona är också jobbigast när man sak lyfta upp henne,det är där vårat problem ligger,vid upplyft från buren eller marken.

svartkanin
0

#42 Jo, är jag är jätteglad att det har blivit bättre!

Kastar hon sig som en galning och hugger? :s Det gör Elwis iaf…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

hjartelyckanskaniner
0

#42 Beror på honan. Har en som varit brunstig till och från februari till augusti. Några dagar utan brunst och sen beundrar hon igen. Sen har jag 3 honor där man inte märker att de är brunstiga. Underbart! #40 Så roligt :D Men som jag sa innan, allt behöver inte gå över på en dag utan det kan gå en liten tid till allting är borta.

Mvh Emma

Plopp4
1

Vad roligt att det gåt framåt iaf :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

KaninPiggelin
1

#43 bara ibland,när man ska lyfta henne. Tror hon är lite kittlig ockå…

KaninPiggelin
0

Idag när jag skulle ge Polly en morotsbit (tror jag aldrig skrivit hennes namn,har glömt det) så tränade jag samtidigt med henne. Jag tränade att hon skulle komma fram till luckan och sitta brevid mig och äta,och inte springa iväg. Efter ett tag gick det bra,jag satt och klappade henne och hon åt morot. Sen la jag in morotoen och gick för att fodra de andra kaninerna. När jag kom tillbaka till Polly så hade hon inte hittat morotsbiten som jag la in,så jag öppnade luckan igen och hon kom fram. Jag sträckte in handen för att visa henne moroten och då högg hon mig… Sen tog hon moroten och sprang iväg. Jag gick ut därifrån,arg för att jag lät henne vinna,men visste samtidigt inte hur jag skulle göra.Skulle jag ta morotsbiten ifrån henne för att hon varit dum och sedan ge tillbaka den så skulle hon ju bara blivit ännu mera dum + att jag inte nådde henne för att hon var längst in i buren.

Men sen sa jag till mig själv "jag tänker inte låta henne vinna!" så jag gick in igen,öpppnade luckan,klappade henne och stängde luckan igen.Hon smög fram litegrann men kom ivarefall fram.

Blir så arg på mig själv,visste inte vad jag skulle göra :/ :(

Så från och med imorgon ska jag träna i sele med henne utomhus fram till min skolstart.Ska träna mer på "stanna" och att hon ska vända. Ska även träna på att lyfta henne. Dock är det ju jobbigt,då det hela tiden känns som om hon ska bita/hugga mig,då blir man ju osäker och då vet man inte hur jag ska göra,får försöka ta mod till mig helt enkelt, hon är ju "bara" en kanin.

Så jag hoppas att det går bättre imorgon.

hjartelyckanskaniner
0

#47 Det är bara att jobba, jobba, jobba. Det blir inte bättre av att strunta i det.

Jag har en lite svårare sak att träna på. När Mio blir uppspelt eller känner sig nervös så skvätter han. Det är ju inte ett så jättestort problem iom att det bara är att tvätta kläderna men det är ju inte så roligt för honom att känna sig nervös. Det går superbra, fram tills vi ska hoppa stora elit hinder. Då blir han ganska liten och tycker det är läskigt men sen hoppar han efter en stund. Han måste bara ta till sig och förstå att han kan.

Mvh Emma

svartkanin
0

#48 Elwis skvätter också hela tiden… I buren, på promendaderna, i famnen och på benen. Fattar bara inte varför (!!!)

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

KaninPiggelin
3

#48 när hon högg mig fick jag mest en chock tror jag,så jag visste inte hur jag skulle göra.

Men sen nu,när jag var ute och gav foder tog hon tag i min jackärm och drog,drog och drog stenhårt. Då puttade jag henne åt sidan,sa åt henne på skarpen och gick sedan in och böt jacka och tog på mig ett par trädgårdshandskar. Min pappa följde även med ifall han skulle få en idé på hur jag skulle göra. Denna gång var hon väldigt ivrig (middagsdags) så hon kom fram och hoppade upp i mitt knä och började bita på min jacka + gräva på mina byxor. Då puttade jag undan henne och gjorde det varje gång hon kom fram och var sådär ivrig och "på". Tillslut gick det bra och jag kunde sticka in handen utan att hon högg. Sedan stängde jag luckan,fyllde på hennes skål med foder,öppnade luckan och puttade bort henne då hon var väldigt på och medans jag hade henne åt sidan ställde jag in skålen.

Förut har vi ställt in skålen på en gång när hon kommit fram sådär,men nu ska jag försöka träna bort det då hon blivit för tjurig och ivrig av det,hon tror att hon ska få maten på en gång och biter.

hjartelyckanskaniner
1

#49 har du andra kaniner? För iom att han är könsmogen nu så vill han att du bara ska lukta honom

#50 Bra jobbat! Det är bara att fortsätta så. Jag använder mest rösten för de förstår mest då. De förstår inte orden men de förstår att de gjort något fel eller om det varit jätteduktiga då. Man kan ju inte göra sig stor och se ut att bestämma mot en kanin, de förstår inte när man pekar på de och säger ''Fy!'' eller ''Nej!''. De förstår tonen, men inte varför man pekar på de.
Josse är en tjej som älskar att springa fritt i trädgården. Men när det är matdags så har jag en regel: Hon stannar i buren och vi ska inte springa omkring i trädgården. Hon kan hoppa ner på marken men då säger man bara ''gå in'' också hoppar hon in igen. Sen är hon världens största gottegris. Hon äter precis allt som kommer framför nosen. Man ska aldrig äta godis i närheten utav henne för helt plösligt har men en bamsekanin uppe i ansiktet som äter på andra enden utav godisen.

Mvh Emma

KaninPiggelin
0

#51 precis sån är Polly också,äter allt och är alltid hungrig :)

Ska försöka att träna på det mer,det gav ju lite resultat såg det ut som redan nu.

svartkanin
0

#51 Jo det har jag…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

KaninPiggelin
1

Polly är också hoppkanin och är full av energi. Ibland tror jag att hon är tjurig för att hon inte får komma ut och hoppa,är så svårt då det alltid blir mörkt fort och att det hela tiden ska vara dåligt väder här :( Men varannan dag får hon komma ut och röra på sig ivarefall.

hjartelyckanskaniner
0

#52 Alla mina är helt galna i mat, utom han som egentligen behöver mest mat. Han kan ha kvar hälften utav maten kvar till nästa dag. #53 Då vill han att du ska lukta just honom:) #54 samma här fastän jag går hemma hela tiden. Jag vågar inte släppa ut kaninerna när det är storm och det har varit väldigt blåsigt de senaste veckorna. De får springa i huset istället.

Mvh Emma

KaninPiggelin
0

Träningen idag gick kanon! Hon lyssnade jättebra på "stanna" efter ett tag och några gånger gick det helt klockrent att säga "stanna" och sedan ta upp henne och bära. Några gånger fick hon ett "ryck" och ville inte alls,men det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle göra :D

Dock tog det väldigt lång tid att få ut henne idag,hon ville inte gå in i transportburen så till slut så fick jag locka henne med godis och ta henne i famnen :P

[EllenAlicia]
0

bra :)