Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1544 ggr
Stj3rnfallet
0

Hur löser man det?

Hej!

Jag har hittat en söt liten plutt som jag vill ha, MEN den finns alldeles för långt bort =( Jag finns ju i skåne och den i Gbg =/ Och jag vet inte hur jag ska få hit honom =( Han heter Paradisets Tiny toes och annonsen finns att se på kanin-net om ni vill se hur han ser ut :D Vet inte hur jag ska lösa det.. Han kunde komma till Klippan (vet inte hur långt det är dit från mig), men då är han bara 6½ v och vi båda tycker att han är för ung för att flytta då. Suck.. Hur löser man det? Vill verkligen ha honom!

tips? vore bra =)

//Sandra

Poseidon
0

Jag köpte min kanin i Örebro. Åkte tåg och hämtade henne. Du och nån med körkort kan ju åka ner och hämta den. Det är värt besväret :D

twinnie
0

Har samma problem som du. Och mina föräldrar tänker inte köra ända till Skåne för att hämta en kanin ..

Tina-A
0

Du känner inga kompisar eller släktingar som ska åka till göteborg inom en snar framtid?? Då skulle de ju kunna ta med sig kaninen när de åker hem igen..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pinscher2
0

Kan Du åka från Kiruna till Dala-Floda för en hund så ska Du nog se att Du kommer lösa det där oxå på nå vis Sandra =) Lycka till!!

Stj3rnfallet
0

#1 Ja, men jag åker hem till Kiruna nästa v och jag har praktik här så jag hinner inte åka till Gbg nu =(

#2 Var bor du ngnstans? Jag åker ju från Malmö till Sthlm om det hjälper?:D Åker ju förbi Uppsala och Gävle också. Säg bara till om du vill ha transporthälp, för att jag hjälper gärna till =)

#3 Jag är inte skåning så jag känner tyvärr inga här =/ Förutom min pojkväns kompisar och ingen av dem ska nog till Gbg tyvärr =(

#4 Haha, precis :P Hoppas att ngn kan hjälpa mig få hit honom =)

twinnie
0

#5 Åhh, är det sant? Det är en kaninuppfödare i Lund som jag är sugen på att köpa kanin ifrån. Åker du ofta till Stockholm? Det skulle vara så himla snällt isåfall :D

Jag bor i Sollentuna men kan åka in till "Stor-Stockholm" om det skulle behövas.

KajsaM
0

Hoppas att ni båda får hem era drömkaniner :)

Horsepower
0

jaa,jag hoppas ingen köper min drömkanin nästa vecka!

Stj3rnfallet
0

#6 Jepp =) Jag åker väl lite då och då, beroende på hur ofta det blir att jag åker fram och tillbaka :P Den här gången åker jag nästa fredag hem, sen blir det inte förrän mot slutet av juli jag åker hem här ifrån =/ Om jag inte får akut hemlängtan :P Men i så fall måste nästan personen komma till Malmö (om jag ska ta med en bebis nu) samma dag jag åker, annars blir det ju rätt dyrt (bensinkostnaden). Säg bara till i förväg så att jag vet =)

Lotta_A
0

antingen kan du ta tåg.

eller så kan du lägga ut en annons någonstans. Kanske här på iFokus? Det måste ju vara någon snäll själ som ska åka från gbg till skåne som kan tänka sig ta med din nin.

När jag fick min iller så var det en kompis till försäljaren som skicakde ner illern med en kompis. Hon skulle ändå till sthlm så

Martina-b
0

men du åker ju sthlm då kan du väll gbg på vägen hem??

Stj3rnfallet
0

#10 Jo, självklart, men jag ska ju hem till Kiruna nu som sagt.. Sen ska jag tillbaka till skåne efter studenten och det är ju nte ättebilligt att åka tåg =/ Iaf inte mellan Sthlm och Malmö..
Ja, jag får nog kanske lägga ut en annons om transporthjälp =)

#11 Haha, nä, det blir en hur lång omväg som helst :P Dessutom har jag ju en valp som säkert kommer tycka att det är nog långt och jobbigt med 22 timmar och 25 min :P Att åka till gbg från Malmö och sen till Kiruna tar nog massor av extra timmar, vilket jag inte vill utsätta min valp för..

Martina-b
0

Okej::P

Stj3rnfallet
0

Nu har jag hittar vit blå ögda dvärgvädurs pojkar i Höör som är supersöta!:D Hur fina som helst!=)

Tina-A
0

#14: Åh, lycka till! Tror du det blir någon sån?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stj3rnfallet
0

#15 Jag hoppas det =) Men jag får se.. Hoppas få svar via mail ,annars får jag ju ringa :P Rexar är ju också rätt fina =) Finns efter vägen (var mit tåg går förbi) en kvinna som säljer rexar i blå, svart och dalmatin. Jobbigt när man får beslutsångest :P Dessutom är min pojkvän inte så sugen på en kanin :P Han tycker att det bara är hundar som är värda att ha som djur =/ Korkat tycker jag!