Kaninen äter inte pellets
Min underbart superfina rex äter inte pellets. Varken Svenska foders Kanin och Marsvin (som hon fått hos uppfödaren), Stampe eller pelletsen i Rabbit Royal duger åt damen. Hon äter dock allt annat i RR påsen.
Vad gör man nu. Höet är ju djuraffärshö utan analys och säkert inte särskilt bra och hon är ju inte ens färdigvuxen än.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Byt ut pelletsen mot grönsaker och örter och försök hitta ett bättre hö.
Pellets är inte en nödvändigt i kaninens kost, bara ett tillskott.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Hö har jag letat sen sommaren, men inte fått tag i. Bor inte du i Eskilstuna. Ingen möjlighet att tipsa om nån som kan tänka sig sälja 2-3 balar hö.
Ska beställa lite örter mm.
#2; Jag bor i Eskilstuna. Finns flera böner här omkring som säljer.
Jag köper hos min kompis som har eget stall, hör med henne. Hon heter Marty94 här på iFokus.
Finns flera bönder ut mot sundyholm.
Du kan ju också kolla med ridskolorna. Vilsta har nog hösilage, men vet inte hur det är med ekeby och torshälla.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Ekeby och Torshälla har hösilage. Jag har som sagt ringt runt och inte fått tag i hö. Antingen så hade silage elller så vill de inte sälja så få balar.
Ska messa Marty94
Vart bor du? Det finns en djuraffär i strängnäs, heter Allboden och där kan man köpa höbalar det är bara att säga till så hämtar dom de hos en bonde :)
Bor i Eskilstuna. Har tyvärr ingen egen bil och ingen som precis har lust att köra mig till Strängnäs heller. Typiskt nog. De kan dock köra inom Eskilstuna.