Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 735 ggr
Mannez
0

Kan hon vara steril?

Men lejonhona i färgen zobel japan blev parad för några månader sedan men gick tom. Nu är hon omparad och på fredag är hon i den tredje veckan. Men nu är problemet att storleken på magen inte har förändrats och hon visar inga dräktighetstecken. Kan det tyda på att hon kanske går tom igen. Och om hon då skulle vara det. Kan hon vara steril?

Hälsningar Amanda och kaninerna

LittleGirl
0

Paerade ni henne med samma hane båda gångerna? Och har ni undersökt föräldrarna så att det inte är något fel på dem?

Mannez
0

Vi parade henne först med en hane som redan har lämnat en kull och denna gång med en annan hane.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Fridaaaa
0

Inte omöjligt. Hade jag varit er, hade jag väntat någon vecka till och sett om hon får unge, kanske bara är 1-2 st? Då är det inte säkert att det syns.
Sedan hade jag testat en 3e och sista gång att para och då med en hane som lämnat kull :)

Lycka till!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Luppa]
2

Det är inte direkt säsong nu ;)
Har haft flera honor som gått tomma eller fått bara 1-2 ungar, honor som får stora kullar på sommaren. Så jag skulle definitivt inte döma ut en hona pga 2 misslyckade parningar så här års. Kan även vara så att hanens spermieproduktion går ner på vintern.
Vänta till dag 35 så ni är säkra på att hon inte är dräktig. Och para om med en annan hane, alternativt vänta tills det blir lite ljusare.

Zvintos
0

Jag säger som Luppa.