Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 548 ggr
Martina-b
0

När??....

När kan man ta i ungarna för att inte behöva oaroa sig för att honan biter ihjäl dem??? Och uppnar ungarna ögonen exact på dag 10??  Sen har jag läst att man ska ta en fuktig trasa på ögonen om de har klibbat igen hur vet jag om dem har klibbat igen eller inte öppnat ögonen ännu??

tacksam för svar!!!

Frida-L
0

Jag plockade upp ungarna samma dag som dom föddes (tvättade händerna innan) Nej, all ungar öppnar inte dagarna exakt dag 10. min öppnade ögonen mellan dag 11 0ch 13 (dom var lite sena med det)!

[Niike]
0

Det är olika från hona till hona vad hon tycker om att man plockar med hennes ungar. Men man ska inte störa för mycket de första dagarna.

Det är olika när de öppnar ögonen.

Det sista har jag inte hört talas om. Ungarna brukar öppna ögonen "när det är dags" för dem att göra det. :)

KajsaM
0

Jag tycker att första natten får dom vara, sedan måste man ju kolla om dom lever osv. :)

Martina-b
0

Men min fick den 28 april och jag har plockat bort det döda men inte rört vid de levande med händerna så nu är det 10 dar!! så då kan det väll inte vara nån fara att röra dem nu??

KajsaM
0

Litar din hona på dig? Ta annars honans bajs/kiss på fingrarna när du tar upp dom :)

Martina-b
0

mmm ja hon är jätte snäll och låter ju mig kolla på dem och klappa henne och så men de är ju välldigt stora nu biter hon dem verkligen nu då?

Martina-b
0

Om det nu skulle det men jag tror inte hon är sån men det skulle ju vara väldigt hemskt om det hände

Martina-b
0

putt

[Niike]
0

Har aldrig varit med om att en hona har bitit ihjäl ungarna pga det. Så jag vet inte.

Martina-b
0

Nej inte jag heller men har hört om det och läst det

Tina-A
0

Ja, hon kan ju buta ihjäl ungarna om dom plötsligt börjar lukta anorlunda. Men om hon verkar så lugn som du säger så tror jag de är så pass stora nu att du kan ta i dom. Tänk bara på att de kan "sprattla" lite så man får se till att inte tappa dom.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Martina-b
0

Ja då men igentligen ser jag ingen anledning till att ta i dem nu när det ändå inte var något konstigt med att inte ha öpnat ögonen ännu men idag har två av dem lite kisande ögon

Martina-b
0

Hej nu är de 13 dygn gamla och har ännu inte öppnat ögonen är det konstigt nu då?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A
0

Ungar kan utvecklas i lite olika takt. Ibland vill ungarna bara ha öppna ögon när det passar. Har du tagit upp dom och haft ungarna ute på marken eller i ditt rum och tittat på dom lite nogrannare istället för bara en snabb titt i buren?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jees94
0

jag tog dem efter 2 dagar

Martina-b
0

mm idag tog jag upp dem men det ser inte så konstigt ut och vi ringe djur kliniken och det sa att det kan ta up till 3veckor först då behöver man oraoa sig:)