Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1092 ggr
[linneasandberg]
0

Ser det normalt ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Min hon-kanin är så sprattlig att man nästan inte kan ta upp henne när hon är lös i rummet och är rädd för en när man kommer men iaf, idag tog jag upp henne och fick "tämja" henne lite ikväll… Jag plockade upp henne och la henne på rygg i famnen, då jag tänkte undersöka henne lite eftersom hon inte gillar när man tar henne på munnen och magen om hon hade några skador osv. men jag hittade inga, jag fick blåsa lite på pälsen på magen och se om jag hittade några sår men nepp (hon sprattlade som satan kittlig förmodligen!)

sedan kollade jag på hennes kön som jag faktiskt aldrig kollat på förut Skäms och jag är inte sådär haj på hur könen ska se ut så jag undrar om detta ser normalt ut (se bild)

Ville också säga att när jag skulle kolla hennes tänder så nafsade hon efter en (som verkligen inte är normalt för hon bits aldrig) men sedan gäspade hon helt plötsligt :o sedan om du föreställer dig att hon satt med tassarna mot mitt bröst och jag hade ena min fot på sängen så hon lutade sig med rumpan på mitt knä så höll hon på att luta sig bakåt jättemycket och såg ut som om hon skulle somna :o Haha jaja, inte världens bästa bil dårå men hoppas ni ser något!

Rozza
0

För mig som sett många olika kaniner och haft många olika kaniner tycker jag att det ser normalt ut.

[linneasandberg]
0

#1 vad bra!