Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 908 ggr
NaDa...
0

Raketer?

Snart är det ju Nyår.
Ni som har era kaniner ute, hur brukar ni göra med kaninerna? Eller behöver ni göra något? :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

hugoochip
0

Jag brukar gå ut och kolla till dom, men de har inte brytt sig alls om raketerna:)

mla0826
0

inte mina heller, första nyårsafton jag hade de trodde jag att de skulle bli jätterädda för de hör ju bättre än vi men det gick jättebra de brydde sig inte alls om raketer och sånt, de gömde inte ens sig i boet utan bara satt där vid öppningen och kollade så jag tror inte att det är nån fara :)

CorneliaAndersson
0

Kollar dom. De som är nervös har jag i famnen å pratar med. lite sådära :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

NaDa...
0

Ja, alltså jag är så nojjig med kaninerna.
Så det blir väll att lägga in dem i boden och växthuset så att jag ska kunna sova.. ;)

Jag bor ju 'på landet' (dvs, inte i någon stor stad) så tycker ni att jag inte ska oroa mig och ha kaninerna i burarna?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

Gör ingenting :) Dem är kvar i boden och alex är inne :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Acinorev
0

Jag ska ta in min i källaren mellan 23:30-00:30 när det smäller som värst. Folk säger ju att kaniner inte bryr sig om raketer/smällar men jag tar ändå in honom under den tiden för jag vet inte om jag riktigt tror det.

Fridaaaa
0

#6 Tror det är olika från kanin till kanin. Min albin & Smilla t.ex reagerar mkt mer på saker än dem andra kaninerna.

Acinorev
0

# 7 Tror jag med. Och eftersom jag inte vet hur Alfons reagerar så tar jag det säkra före det osäkra. Dessutom har jag sällskap i källaren då, jag är smällrädd som bara den :)

Fridaaaa
0

#8 Ja precis, lika bra.
Dessvärre har jag ingen källare att släppa ner mina i.
Men ska försöka ta för något för fönstret in till deras bod och sätta in en radio där :)

[Airo]
0

Mina kaniner får vara i sina burar ( uteburar ) , de 3 äldsta jag har bryr sig inte , dock har jag 3 "nya" ( de är 8 månader ) har aldrig varit med om nyår eller raketer , så får väl se hur de reagerar ..

brukar alltid ta in dom en stund var och kela med dom så att det inte blir allt för stressigt om det skulle vara så . Glad

[EllenAlicia]
0

jag ska se om det går bra för kaninerna och om det inte gör det så ska jag ge något gott för då glömmer mina kaniner bort x) första nyårs afton för ninerna ^^

[Djurlinnea]
0

Brukar inte öra nått speciellt. Betty har aldrig brytt sig. Nilla är jag lite orolig för. Hennes första nyårsafton. Fast tror det går bra. Bor i ett ganska lugnt område! :)

Viccan92
0

Mina tidigare har inte brytt sig så mycket. Freedom satt framme förra året och tittade på istället. Får se vad mina holländare tycker. Honan är lite rädd av sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Becca-
0

Varken Charlie eller Vilda bryr sig, så jag brukar inte göra något.