Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 347 ggr
Roobyn
0

Håll tummarna!

Den 10 maj ( på torsdag) klockan 13:00 ska min kanin Daime till veterinären och kolla sina tänder. Daimes mamma Ninni födde ju dubbelkull. Daime var i den första kullen. En unge från den andra kullen hade bettfel och avlivades. På torsdag ska Daimes tänder kollas och se om hon har bettfel. Om hon har det så får vi se om vi kan göra något åt det eller inte Ledsen Jag ryser bara jag tänker på det.. Jag själv hatar veterinärer så jag är rädd för att göra Daime nervös. Hoppas det går bra den 10:e!
Håll tummarna!!!

Frida-L
0

Om det bara är framtänderna det är bettfel på så kan man dra ut tänderna. Kaninen klarar sig lika bra iaf :)

*Håller tummarna*

Prizma_o_Kristall
0

Säger som nr #1 Håller tummarna!

Tribe
0

Håller verkligen tummarna! Hatar bettfel.

Detta är en sak till som ni som tänkt ta kull bör tänka på. Kolla upp släkten om det är möjligt och dubbelkullar är inte okej (för er som tror de) de sliter på honan..

KajsaM
0

*Håller tummar och tassar*

Roobyn
0

#1 och #2 tack så mkt!

#3: Jag vet att dubbelkullar inte är bra. Och nu är det så att jag inte har planerat Att ta en kull på Daime. Jag kommer också ha lite svårt att kolla upp Daimes härstamning eftersom att hennes föräldrar är köpta från fäboden.

Aurora: Finns det någon möjlighet att du skulle kunna försöka kolla upp vad Ninni och Valentino har för härstamning och om de bar på några defekter.

Roobyn
0

Tack så mkt Kajsa och Hampus!

Lotta_A
0

*Håller tummarna :)

*

myriis
0

Och det har du inte berättat för mig om, va?!?! xD
Nä, skojjade bara ;) Följer gärna med om jag får? Det kommer säkert gå super!

Tina-A
0

Lycka till …

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Lycka till, hoppas allt går bra!

- Mvh Emma

Horsepower
0

Håller tummarna!!:D

[Niike]
0

Håller tummarna för söta Daime<3 Hoppas verkligen allt går bra!

Roobyn
0

Tack allihopa (Spec. till Niike som tycker att Daime är söt xD ).
Vi var där jag och Emmy och det visade sig att Daime inte hade något bettfel :D *Överlycklig och lättad*
Tack för allt ert stöd. Det hjälpte mig verkligen där inne (hatar veterinärer)

KajsaM
0

Vad bra att det inte var några promblem :)

ciss
0

Skönt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se