De svenska raserna.
Är det någon här inne som föder upp de Svenska raserna? Alltså Svensk päls, Isabella, Orange och Örestad?
Har för mig att Örestad är "utrotad" men att folk försöker få fram de igen.
Vet att MajaL har fött upp Orange, men vet inte fler… Har inte hört några i alla fall.
:)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Svensk päls och Isabella är väl relativt vanliga om man jämför med förut. Örestad är, som du sgäer, utrotad men håller på att tas fram igen.
Svensk päls har dock en del problem med de vita håren har jag märkt på uts
Ordet "utrotad" är så hemskt.. att veta att något är utrotat är helt.. absurt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#1 Hur ska Svensk päls ha sitt vitt? Vet inte alls hur den ska se ut mer än den blid jag kan se på SKAF.
#2 Verkligen! Jag har länge varit inne på Örestad, men har inte möjlighet att "ta fram" den igen. Har inte plats. :(
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 Ja, det är ju tyvärr ett hårt, svårt och tids- och platskrävande arbete, så det är ju inte så lätt att ta på sig det.
Vi får hålla tummarna för att andra bra uppfödare lyckas!
Är ingen kaninägare, men det är alltid roligt att följa dylika saker.
T.ex så har ju forskare börjat ta fram mammutar igen.
(för att gå lite offtopic)
#4 Mammutar.. Läskigt o.o
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#4 Ja, vi får hoppas!
Mammutar? Får hålla med #5, Scary! Hur ska de lyckas med det?
// Anka
#6 Haha, vet inte, det är något med DNA hit och dit. Läste det i någon vetenskapstidning!
Sedan tror jag inte att det blir alltför läskigt, de kommer antagligen att bosättas i sibirien om de sätts i vilt tillstånd någongång, men om det faktiskt blir så att de "odlas fram" så kommer de nog att få gå i någon specialbyggd djurpark under många år innan de sätts fria!
Sedan är de nog fredliga djur. Elefanter med monsterbetar liksom.
#7 Haha och päls ;)
Men undrar om det går att få de lika stora! Korsa en elefant med? Haha en dinosaurie?
Också en häst för pälsens skull ;)
// Anka
#8; De tar ju Mamut DNA och stoppar i en elefant.
Förhoppningsvis överlever elefanten (vilket nog forskarna nu skiter i om mamuten kommer ut levande) och kan ta hand om ungen ett tag. Fast mammut och elefant.. hmm.. Helt lika är de ju inte.
Känns läskigt faktiskt! Jag börjar direkt tänka på Jurassic Park. Vet de verkligen hur stor och vilket temperament en mamut har? Går den att hålla bakom galler?
Går den att hantera? Är den ilsken?
De är ju i alla fall inte lika tama som husdjurs elefanter..
Kanske som de vilda agressiva hannarna på savannen?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 Jo, absolut, hade lite roligt innan 
Tycker det är jätteläskigt!
Jag skulle då inte vilja träffa en sån…
// Anka
#9 En mammut är ju inte större än våra största elefantsorter, så jag tvivlar på att de är mycket starkare. De är ju bättre utrustade (med sina enorma betar) men jag tror inte att det blir några problem att hålla dem bakom galler sålänge man har ett starkt och hållbart. Sedan om de får vara med ungen från början så kommer den ju att växa upp med mänsklig kontakt. Jag är enbart exalterad över detta!
Lite Jurassic Park-varning är det ju dock…
Det vore riktigt tufft om de kunde få fram någon form av dinosaurie igen, men det är väl antagligen helt omöjligt. 
#11 Finns ju igelkottar 
// Anka
Känner att jag är på riktigt skämt humör idag, må så vara att jag har kass humor :')
Men det vore väldigt coolt att få fram dinosar! Dock inte så kul sen, tror forskarna är lite rädda för att de ska lyckas få fram riktiga bestar, 

// Anka
#13 Hahahaha, för att döda din humor så kan jag ju säga att enbart fåglarna är släktingar till de uråldriga reptilerna! Men det visste du nog, heieheih.
Har faktiskt studerat fåglar de senaste veckorna, och i kroppsspråk, hållning, byggnad och beteende är de verkligen oerhört lika dinosaurierna! Jättetufft.
Och ja, det vore ju kanske inte så kul med en tyrannosaurus eller så, men någon liten, fredlig varelse kanske.
Men nu ska jag sluta gå off topic i din tråd, det är ju helt utanför ämnet nu. 

Problemet med att få fram utdöda arter, och plantera ut de i frihet är ju att man kan rubba ekosystemet helt. Likaså om man utrotar en art.
Tycker att forskare ska ta och lägga sin energi och pengar på lite vettigare saker.
#14 Då ljuger min bok
Eller var det Igelkotten Nisse på dinosaurietur jag läste? 
Ja, fåglarna visste jag, men jag har läst att igelkottarna också har något samband till dinosaurierna… eller något sådant x'd
Men äsch! Det här är ju intressant!
#15 Det är sant :/
// Anka
Haha, snacka om Off topic 
Jag har några örestad, som stammar från rasens grundare. Är också nyfiken på isabella, men det får kanske bli nån gång i framtiden.
#17 Haha nejdå 
#18 Kan du visa bilder på dem? 
// Anka
Sitter inte på egen data just nu, men på min personliga sida finns iallafall en bild.