Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 356 ggr
myriis
0

Ok

Har varit hos vetrinärn nu.. =) Tog med Candy och Robyn tog med Daime. Vi skulle kolla tänder
Daime var jättesnäll/duktig och hon hade inget problem med tänderna.

När det var Candys tur då.. ;p
Jag: Hon gillar inte att ligga på rygg, så det funkar inte.
Vet: Jaha.. Hur ska vi göra då? *Stirrar på mig
Jag: Eh.. Låta henne sitta och kolla tänderna?..

Vetirnären verkade inte van med smådjur och Candy var stressad/rädd, tappade päls och pep. Dit åker jag inte igen..
Båda kaninerna hade dock fina tänder och jag har fått ett intyg på att Candys tänder är OK =)

Elina.
0

Är det inte lättare att kolla tänderna själv? Om kaninen är rädd på nya platser så kan du ju be veterinären komma hem till er istället ;)

myriis
0

#1: Jag och andra jag känner som är kaninuppfödare har kollat bettet. Då en vetrinär jag var hos i Februari sa att hon hade fel på bettet tänkte jag inte avla på henne (Det var en rutinkoll bara). När jag tittade senare såg jag inget fel, och tänkte ta henne till en vetrinär och få ett intyg innan jag avlade på henne.. =) Annars lär det ju gå en del snack om att jag avlar på bettfel ;p

[Niike]
0

Vilken tur att hennes tänder var ok!

Bara lite nyfiken; vad kostar det att åka och kolla bettfel hos veterinären?

myriis
0

#3: För mig kostade det 380..
Lite dyrt, då en rutinkoll kostade 450.. :P Och då kollade dem tassar/ögon/vikt/mun/nos/bak m.m.

[Niike]
0

#4 Ooj. Det var dyrt. Då är det ju bättre att ha en rutinkontroll. :)

SaraB
0

#4,5. Jag tkr inte det var så dyrt..? :P

myriis
0

#6: Dem öppnar bara munnen på kaninerna och tittar i 20 sek.. :P Tillsammans tar alltiohp 1 min.

twinnie
0

Betalade 200 för Rutinkoll. Fick den billigare då vi var där för att kolla pälsen (han hade kliat sig en massa).

Moses var helt frisk och hade inte bettfel. De kollade inte vikt dock :S Konstigt .. Aja, de kollade Tassar, bett, ögon, öron & päls på Moses.

ciss
0

#8: Hade inte du upptäckt ett litet bettfel på Moses? Du tänkte väl kastrera honom, och då frågade någon om du inte skulle avla på honom, och du sa att du inte skulle det för att du hade upptäckt ett litet bettfel?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

*dubbelskick*

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Vad bra att det gick bra :)

Tribe
0

Hahha experten Elli kollade på Candy och Daime tänder och hade allt rätt! Dock var det bra att ni besökte vetten och kollade baktänderna :)

twinnie
0

#9 Nej. Moses har inget bettfel.