En bajsfråga
Hur mycket ska en kanin bajsa egentligen? Jag tycker vår dvärgvädur bajsar otroliga mängder. Fattar inte hur det kan komma ut så mycket ur ett så litet djur.
Bajset har normal färg och konsistens så det är säkert helt normalt men jag tycker det är så himla mycket.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hur mycket pellets får han? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hon får lite drygt 1/2 dl av en blandning 50/50 av Rabbit Royal och Stampe. (ute kanin)
#2 Okej, mina bajsar också en hel del och de får lika mycket, så tror inte det är något farligt. Så länge han äter hö och dricker vatten ordentligt så bör det inte vara någon fara. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nej jag tror inte heller de är nån fara, jag är mest fachinerad över mängden. Fattar inte hur det kan bli så mycket. Sen ska man ju tänka på att kaninen även har nattavföring som man ju typ aldrig ser (undra hur mycket det är egentligen).
#4 Ja, gud så mycket ändå! Men de ska ju ha fiberrik mat, så det är kanske inte så konstigt, + att de tuggar ju hela tiden 
// Anka
Det är lite flismaskin över kaninen. Det går in i ena änden och ut i den andra.
#6 Haha! Bra den!
// Anka
Dvärgvädurar är ganska ökända bajsmaskiner. Alla jag ägt har alltid bajsat mycket, vissa mer än belgiska jätten jag hade.