Vilka färger ?
Är ju som sagt inte den bästa på färger när det gäller avlandet . Så skulle vilja ha reda på vilka det kan dyka upp mellan de två jag ska para i Januari .
Hanens föräldrar :
E . Blåzippans Lilleman , Blå Wienertecknad Blåögd , Rex Cashmir
U . Faith of Sungarden , Siames/Creme WO , Tysk import
Honans föräldrar :
E . Asti of Sungarden , Blå/Gul Japant Wienertecknad , Tysk import
U . Blåbärets Humlan , Gul/Svart Japantecknad
Kan skriva längre bak i släkten också om så behövs .
Tacksam för svar . 
Vad har honan och hanen för färg? Blir svårt att säga något utan att veta deras färger. 
#1 Hehe , mitt fel . Hade lite bråttom med att skriva att jag glömde av deras färger . (a)
Honan är Blå/Gul Japantecknad och hanen är Gul/Blå Japantecknad . 
#2: Då blev det ganska "enkelt". Det blir bara blåa varianter. Främst då blå/gul japan, om honan har gulanlag blir det även isabella.
#3 Okej , så det blir japantecknade i alla fall ? för det är det jag är ute efter i kullen .
Resten av honans släkt :
EE. Siam-holländer, blå ögon, satinrex
EU. Blå, blå ögon, rex med satinanlag
UE. Wienertecknad svart/gul japan, rexad
UU. Wienertecknad viltgul, blå ögon, rexad
#4: Eftersom båda föräldrarna är japantecknade så blir det då främst japantecknade, ja. Stammen säger inte huruvida honan ärvt gulanlag eller ej, utan det lär du märka om det kommer någon isabella.
Däremot finns chansen eftersom det finns gula varianter bakåt.
#5 Ja , okej .
det kan med andra ord inte bli några brun/gula ?
#6: Nej, det kan inte bli några brun/gula eftersom båda föräldrarna är blåa. Om det däremot skulle finnas brun-anlag (syns ej i stammen) så blir det i sådana fall egern/gul japan.
#2 Honan var väl gul/brun? 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#8 Oj ! nu känner jag mig helt borta .. ja , det är hon . Haha 
Om honan är gul/brun så blir det främst gul/svart och gul/blå. För gul/brun krävs brunanlag från hanens sida. Som sagt kan det även bli gula färger och nu då främst madagaskar och isabella. Kan även bli zobelsiames brun och blå. Allt med eller utan wienerteckning och ev vit blåögt, om de är wienerbärare (vilket är troligt med tanke på hur mycket wiener det är i stammen).
#10 okej . 
Resten utav hanens sida :
EE. Blå Wienertecknad , rex
EU. Vit blåögd , rex
UE. Siames-holländer, blå ögon, satinrex
UU. Siamesjapan vitörad
#7 Tänkte på att du skrev "om det däremot skulle finnas brun-anlag (syns ej i stammen) så blir det i sådana fall egern/gul japan" .. kan det fortfarande bli det eftersom att honan är brun/gul , eller tänker jag fel ?
Tänkte även fråga om siames är brun-anlag eller gul-anlag , har inget minne av just det ..
#12: Om honan är gul/brun så kan det fortfarande bli egern/gul om hanen bär på brunt. Detta då honan bär på blå.
Zobelsiames är gulanlag, då det är en gul zobel. 
#13 Ja , okej .. då tror jag att jag hänger med . Då får jag helt enkelt hoppas på att hanen bär på brun-anlag dolt .
Skulle bli kul med någon liten brun/gul i alla fall !