Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 797 ggr
Salish
0

Vad är detta för ras/korsning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag hade en kanin för några år sedan, som jag aldrig riktigt visste vad hon var för ras. Jag satt och kollade igenom gamla kaninbilder nyss och hittade några på henne och blev lite nyfiken på vad hon kan ha varit. Hon var ganska stor, lite större än en holländare och viltgrå med stående öron. Hon kan ju vara en korsning också, men då skulle det vara kul att veta mellan vilka raser.
Kanske ni kan hjälpa mig? =)

Salish
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild (ja jag vet att hindret är felbyggt men det här var längesen och är inte relevant här)

dermot
0

Tycker det ser ut som en korsning, men väldigt svårt att veta vilka… Dvärgvädur och kanske någon större ras? Eller fransk vädur/annan jätte med en dvärg? Fanns ju mycket "bondkaniner"(massa raser i en) när jag var liten i alla fall. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

CorneliaAndersson
0

Belgisk jätte/ Dvärgvädur kanske?? ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Wera]
0

Hur mkt väger hon? ^^

Acinorev
0

Jag tycker också att hon ser ut som en BJ-korsning av något slag. Fin var hon i vilket fall som helst.

CorneliaAndersson
0

#5 ja, hon liknar en BJ speciellt på hopp-fotot :P

/ Cornelia Andersson,

Salish
0

Jag tror att hon vägde runt 3-4, men jag är inte säker. Och så var hon ju lite tjock också. Det vore kul om hon hade lite BJ. ^^ De förra ägarna trodde fransk vädur, men hon hade ju stående öron.

dermot
0

#7 Men är hon korsning mellan då t.ex fransk vädur och en ras med uppåt öron, kan öronen mycket väl stå upp ändå :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NaDa...
0

Tror också på BJ och dvv korsning :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

CorneliaAndersson
0

Jag tror fortfarande vv/Bj jag också! :P

/ Cornelia Andersson,

Salish
0

Låter coolt med dvv/BJ. Jag har aldrig ägt en så stor kanin som hon, men jag hade henne bara ett litet tag.