Aggressiv hane
Hejhopp!
Vi har en rätt ung dvärghane. Nu på sista titen har han blivit mer och mer aggressiv (han gör utfall)
Han är ung, kastrerad och bor med en lite yngre hona. Hon sköter sig exemplariskt, men han… Puh.
I alla fall så vill han för det första inte tas upp. Det var vårt största problem förut. Nu nyligen rick jag höra att han gjort utfall mot min låtsas-pappa. Igår fiskade vi upp han, och han skuttade runt lite i våran breda soffa. Men plötsligt bara vänder han om, fnyser och gör ett utfall mit min mamma. Jag blir helt chockad och typ lite rädd.
Idag (för några minuter sedan) var jag och klappde honom. Hon uppförde sig lite konstigt och ville gärta sådär naffs på mina fingrar. Jag blev ännu en gång chockad när han vänder om och tar ett språng frammot. Sen är han lugn igen. Men när jag skriver hör jag faktiskt att han hoppar runt på övervåningen (de har två-våningshus).
Min fråga är; Är det någon som har några tips? på varför han gör såhär, eller hur vi i familjen kan lära känna honom lite bättre? Tacksam för svar ;)