Mörrum 17/12
Man ska vara ute i god tid ;)
Vem ska till Mörrum och ställa ut kanin den 17/12?
Jag ska dit och ställa ut min bebis (B-klass) som blir 4 månader och 1 dag den dagen hehe :) Första gången för både honom och mig, pirrigt! :)
Anmälningen går ut om ca 1 vecka.
Jag ska dit, men ska dock inte ställa ut någon kanin. :)
Ska ev dit och kolla :)
kostar det något inträde?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vet inte om det kostar inträde men ta med en slant för säkerhetsskull. Ibland kostar det, ibland inte. :)
#4 Okej :=D Kan väl inte kosta så mycket i så fall? :D
Det brukar finnas lite till salu djur med va?
#5 Skulle tippa på 30 kr eller nå sånt :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#6 Oki :) För jag & mamma funderade på att åka dit, och ev se om någon har lejonhuvad ddv hane tillsalu :) Eller kanske kullar längre fram :D
Då ska du prata med mig ^^ Tar med mig en lejonhuvad dvärgvädur hane som ska bli pappa nästa år om allt går enligt planerna.
Bild på Jaxon, tagen för 1 månad sedan. Han har börjat få lite form på all päls nu :) Kan ta en ny bild imorgon.
Det finns alltid många kaniner till salu på utställningar, mer sällsynt med lejonhuvad dvärgvädur tyvärr!
#8 Okej! Får göra det då :D För mamma söker en och det är svårt att hitta nere i Blekinge eller närliggande där just nu verkar det som :)
Hon vill ha nämligen det eller teddyvädur för hon vill ha hängörad :)
Letar man efter lejondvv med stamtavla så är det mycket svårt att hitta i hela Sverige. Jag letade väldigt länge efter en hane och hittade tillsist denna lilla hane uppe vid Skövde. Bara att sätta sig i bilen och börja köra. Finns så få med stamtavla så hittar man någon så får man slå till fort 
#10 Kollade in din hemsida ;)
Himla söt! 
Ja han är otroligt söt och har ett underbart psyke :)
#13 Låter ju helbra. Han ser verkligen kramgo ut! :D
#15 Naw vad gulligt!
Plus en av mina favoritfärger på marsvin ;)
Ja jättefin färg, dock inte min. En kund som beställde bilder så dem fick posa tillsammans en liten stund.
#17 Aha okej 
Så otroligt söt och fluffig! 
Kommer tyvärr inte dit :/ Mamma och pappa vägrar köra mig 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tåg/Buss? Vet dock inte hur förbindelserna är där.
#20 På helgerna är bussförbindelserna kassa. Tågen går ju men tror det är en bit till folkets hus ifrån tågstationen tyvärr.
#20 Har lite fobi för sådant. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Då blir det inte lätt :) Kan hålla med om att det är lite jobbigt ibland.. :/ Man blir så vilsen :)
Jag ska dit! Tänker ta tåg och sen gå :)
#25 Aha okej vad osäker på vart folkets hus låg i Mörrum ^^,
Jag & mamma ska dit! Mamma ska hämta en teddyvädur där som en ska frakta dit :D
Jag ska dit med mina två holländare. Jag tar tåget så hämtar en person mig på stationen. Våran första utställning så ska bli himla roligt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#27 Roligt då kommer vi träffas där ^^,
#28 Ja vad roligt. Behöver jag dessutom inte vara ensam hela dagen. Funderade nästan på att ta med Isabella så kunde jag ha henne i knäet och prata med henne hela dagen.
#29 Jag & mamma ska dit för mamma ska hämta en kanin som ska levereras dit ^^,
Kommer antagligen vara några med "st:hansgården" på ryggen. Den långa av alla dem är jag xD (och jag är inte farlig, så man får hälsa om man vill)
Jobbar hårt för att värva nya utställare ^^
#27 fett najs att du börjar ställa ut, det är superkul!
#31 Får väl göra det då ;)
#31 Nervöst skulle jag säga. Är två veckor dit och jag är redan jättenervös. Kommer vara nervvrak när vi stannar i mörrum med tåget. Hoppas att Knut kan lugna ner mig lite. Han är lugn i alla situationer.
#30 Ras, kön?
Kan ni inte lägga in bilder på er? :) Så man vet om man ser någon!
#25 Nu vart jag ju lite nyfiken, vad är det för Lilla tysk vädur du har? :)
#37 Åh en liten pälsboll. Vad är han för färg?
#38 Yes han är jättesöt.
Här är han, Birk heter han: http://mollanskaniner.weebly.com/kaniner.html
#39 Han är jättesöta och verkar väldigt trevlig med dessutom.
#40 Ja han är supersöt ^^,
Mamma har en teddyvädurs hona som hon skaffade sig för några veckor sedan som hon ska para med honom till våren :)
#41 Vad roligt. Kommer bli svårt för mig att inte köpa någon av ungarna då. Har länge önskat mig en långhår men nu har jag ju holländare.
#42 Hehe får visa dej bilder när det blir i vår ;) hihi
#43 Haha ja gör det. Risken är väl det är jag tingar en direkt. Jag har ju plats.
#44 Hehe ^^, Lätt hänt!:D
Jag ska inte ha har jag bestämt, redan bestämt min nästa kanin när jag har mer plats :P
#45 Jaså vad blir det för någon? Om det finns en järngrå holländare hona på utställningen som är till salu så åker hon med hem.
#46 Antingen en hermelin i fin färg eller en holländsk kanin som är madagaska eller havanna ^^, Får se :P
#46 Åh havanna är så himla fina. Färgen verkar så varm och gosig på något sätt. Det är en dröm jag har att någon gång ha minst en havanna färgad kanin. Såg två såna frassar på en utställning. Jag började nästan dregla.
#48 Ja tycker jag med :) Ska bara få tag i en med hehe inte lättaste tror jag :) Vill ha det just på holländsk kanin, men får vara en framtidsdröm tills vidare :D
#49 Dem är inte jättelätta att få tag på heller. Men visst det finns iaf minst en uppfödare av dem. Iaf holländare. Men ja framtidsdröm här med.
#50 Nej de är ju inte det menmen drömma kan man ju alltid :D
#51 Haha ja precis
#53 åh vad fin han är :) Håller tummarna här att han får bra poäng :)
Hej är det någon av er som kommer från Stockholmstrakterna? Hör gärna av er till mig då jag söker transport från utställning till stockholm(se djurtransport)
Jag kommer tyvärr inte längre.
Min fina hane dog plötsligt idag :(
#56 Usch vad trist :(
Misstänker du vad som kunde varit fel? :(
Jag har ingen aning.. Har väldigt strikta rutiner för mina djur och jag har inte brutit någon rutin eller matat med något konstigt.. han har inte heller sprattlat när han dog utan han låg och "sov". Verkar som om han bara slutat andras… kanske något hjärtfel? Jag har ingen aning..
Är så himla ledsen…. :(
#58 Usch vad hemskt :( Speciellt när man inte är beredd på det :(
*tröstkram*
Tack… Jag har gråtit hela dagen… Blev helt chockad då han igårkväll var lika pigg som vanligt när han fick komma ut ur buren… och imorse.. heldöd… :( :(
Jag får önska er andra ett stort lycka till på utställningen.
#61 Nja lite tråkigt hade jag minsann. Båda mina kaniner blev dessutom nollade eftersom dem vägde för lite. Trist.
#61 Ja dt var trevligt men trodde det skulle vara betydligt mer kaniner :)
#62 ja man brukar ha lite tråkigt xD Trist, min gamling har gjort tvärt om, vägt för mycket. Fast det var medvetet, har en fin perm i stallet med vikterna på alla raserna vi har, så det är lätt att hålla koll.
#63 åk på LU 3-5/2! 1500 kaniner… xD
Men ja, den var lite liten.
Jag diggade den, utom en del knasiga och hemska incidenter, som ju händer på varje utställning. De vuxna som behandlar kaninerna som skit.
Min lill-kille blev 3e bästa hane i kristianstadortens kaf, fett najs! Jobbat mycket med honom! :) Den andra, väduren, blev ombedömd pga åsiktsskillnader bland dommarna xD Fett najs, för då fick man vara med vid bedömningen
#64 För långt för mig att åka, annars hade det varit roligt :)