Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3016 ggr
Litenburk
2

Tyg, Farligt tilltugg?

är det farligt? för kaniner att mumsa i sig diverse tyger? Jag har lite tyger för min kanin att busa i men han vill gärna mumsa i sig bitar av det…

Vet ju att vissa har filtar/tyg i burarna också. Så gärna svar på tal tack! :)

Mvh Tanja

Zvintos
0

Eftersom det kan fastna i tarmar och orsaka stopp, så är det farligt?, ja.

Suskiv
0

Fleecetyg som inte repar sig är ofarligt men vanligt tyg som repar sig kan vara farligt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Litenburk
0

#1 Som jag misstänkt där. Dck verkar Suskiv veta nån sort som inte ska vara farligt.?

#2 Men hur vet man om fleecetyget repar sig eller inte? Är det bara fleece detta gäller?

Mvh Tanja

Suskiv
1

Riktig fleece repar sig inte.

Vill man kontrollera så klipp i tyget, kan du dra loss trådar så är det farligt?.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zvintos
0

Fast även om det inte repar sig kan ju kaninen tugga bort bitar av det och då är det lika illa som tyg som trådar sig. Så har man en kanin som är bitig av sig, skulle jag inte rekommendera någon form av tyg alls, ej heller fleece.

Litenburk
0

Men när dom är tonåringar, mumsas det inte på det mesta då? Kanske går att ha tyg i framtiden?

Mvh Tanja

Chieko
0

Har mattor till min kanin som har ätit/grävt bort… Vet inte vad jag skulle ha annars då han är innekanin utan bur! Hatar att gå på golv också. Än så länge går det bra ändå… *pepparpeppar*

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

svartkanin
0

Ang änmet "farligt tilltugg" så undrar jag om det är nå farligt att dom att äta på tidningspapper? Min ena kanin frossar i det när den är i transportburen och det känns inte så hälsosamt… Har provat med matta men det blir så blött av kisset då. Vad ska jag göra?

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Chieko
0

#8 Trycksvärta är nog inte så nyttigt. Testa tjockare matta? Eller fleecetyg vikt nnågra gånger, alt tyg över tidningspapper?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

svartkanin
0

#9 Okej, det ska jag prova Flört

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se