Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 562 ggr
jasmina.p
0

När ni åker bort.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör ni när ni åker bort över en längre stund?
Jag ska iväg på skidsemester i 1½ vecka så då ska mamma + hennes pojkvän ta hand om alla kaniner. dvs, 16st med ungarna.

Har gjort en hel lista på vad de ska göra och inte göra med ungarna. kolla till dem, se så ingen är utanför boet död eller så.

Även en foder lista, Känner mig väldigt överbeskyddande men de är ju mina bebisar (:

Kan även tillägga att de är bra att ungarna får vara lite ensamma då de bara är några dagar gamla, gäller att ha koll bara (:

Hur skulle ni göra och vad gör ni?

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

dermot
0

Du kommer få en chock sen hur mycket ungarna har vuxit när du kommer tillbaka Flört

Vi har världens bästa grannar som hjälper till om det krisar, även en snäll farbror som tittar till och matar om det skulle behövas!

Var borta som längst (hela familjen) i ca tre veckor tror jag *eller var det två?* nu i sommras, och då hjälptes de åt. Gjorde en lista och de följde den ganska bra. Dock ville de inte släppa in och ut dem i hagarna då de var rädda att de skulle försvinna, (de kunde inte vara där hela dagarna och passa ninisarna) så det blev väääldigt mycket rastning sen när ajg kom hem! :-)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Smågrå
0

Hualigen.. förstå vad du menar!!! skriv ordentliga instruktioner för varje kanin, jag har satt upp lapp på varje bur så att det skall bli enklare! Har bara rest bort ett fåtal gr från mina kaniner dock!

Viccan92
0

Farmor tar hand om mina djur då. Jag skriver upp på en lapp vad dem ska ha och hur mycket. Dock så är hon så rädd att dem ska hoppa ur buren att hon bara öppnar, tar matskålen och lägger i mat och sedan läggger in maten snabbt och stänger. Mina kaniner är lite piggare och vill gärna gosa så hon blir rädd att dem ska hoppa ut.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

jasmina.p
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Gud kainerna kommer ju växa så otroligt mycket! kommer bli helt fantastisk mysigt att gosa med dem sen. Har gjort en lista som jag hoppas ska vara enkel att förstå och noggrann (:

#2 Så här ser min lista ut. för tillfället, kanske gör om den. alla punkter är ju saker som ska göras. eller tips?.(:

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Fridaaaa
0

Jag har aldrig varit borta mer än max 2 nätter, men då har svärmor eller pojkvännen (om inte han följt med) tagit hand om dem.
Har då skrivit en lista, pojkvännen tar jag det muntligt, för han kommer ihåg det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Vi åker bara bort ett par enstaka dagar på sin höjd. Då får sambons bror bo här (de jobbar motsatta skift, så när sambon är ledig jobbar hans bror och tvärtom) och ha hand om kaninerna. Pelletsen klarar kaninerna sig utan de dagarna och jag brukar se till att det är rent i toalådorna när vi åker. Så han behöver bara fylla på vatten och hö = enkelt för honom.

Chieko
0

Antingen tar mamma och pappa hand om den (har ju bara en). Eller så ber jag en kompis. En gång har en kompis kommit en gång om dagen och tittat till och i våras fixade vi en utebur i annan kompis trädgård. Har bara pellets och hö så krävs inte så mycket listor utan räcker med muntligt. När kaninen bodde ute fick hon även komma ut och skutta i deras stora trädgård. Hade henne alltid lös hemma och det gick fint hos dem med :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus