Är det lagligt?
Är det lagligt att använda sånna där grejer för att skämma bort kaniner? bara undrar! http://www.skadedjursbekampning.nu/kategori/Kanin-Hare
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Menar du skrämma bort?
Det är säker lagligt att andvända sånna medel :)
What doesn't kill you makes you stronger.
1# ojj skrev visst fel! hahhaah
tack för svaren
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Om du menar det som är i hinkar på bilderna (Revira), så skulle jag tro att det är lagligt, med tanke på att det inte skadar djuret på något sätt.
Varför ens vilja skrämma bort dem?
Visst bor man i ett omåde där det är risk för kaninpest förstår jag men inte annars :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Kan tänka mig att det är folk med fina rabatter som stör sig på att kaninerna kanske kommer och gräver. Eller som du sa, kaninpest.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#4 många som inte vill ha kaniner och harar i sin trädgård som förstör deras blommor :P
sådan Vi har gott om harar och vilda kaniner här, i skogen bakom huset, dem stör då inte mig ^^,
Sedan är jag sådan som tycker att man inte ska jaga bort oskyldiga djur heller :)
Om man är vuxen, har eget hus med trädgård så är det INTE kul att harar och annat vilt kommer och förstör. De är såklart trevliga att titta på på håll, men i ens trädgård ska de inte vara, då är de för nära ;)
Ljustadalens kaningård
Så har vi med, massa harar, rådsjur och älgar som klampar runt i trädgården. Men det är mysigt :)
(om man är inne när älgarna kommer)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 Men det kanske inte dina föräldrar tycker om de måste köpa nya äppelträd ;) Vet inte hur många gånger de åt upp våra fruktträd så att de dog (träden ;) när jag var ung och bodde på landet.
Man kan lägga ut mat åt dem en bit från huset, så går de inte in i trädgården :)
De måste ju också hitta föda under stränga vintrar, men om de kommer in i trädården och äter upp det vi odlat så är det ju självklart inte bra. Då är det bättre att lägga ut mat åt dem på annat håll.
Ljustadalens kaningård
Jag skulle ha bliviit suuuuuuuuuuuuper glad om några kaniner från skogen kom och hälsade på mig! hAhaa
#8 Jag bor på landet, pojkvännen har eget hus, men vi tycker bara det är mysigt ^^, jag är 21 så räknas som vuxen ;)
Har råddjur mm med :D
#11 inte om det är pest smittade djur ;)