Kaninaktivering!
Hej!
Jag har två jättetrevliga & mysiga kaniner, men på senaste tiden har jag tröttnat på dom. Jag har mycket med skolan, och min fritid går åt till hundarna & hästarna. Jag älskar mina kaniner, men vill inte att de ska behöva lida bara för att jag har tröttnat, så jag har bestämt mig för att sälja/omplacera de i vår. (väntar till i vår så att de inte råkar bli några "julklappsoffer"). Så… Fram tills dess har jag bestämt mig för att lägga ner mer tid på mina kaniner, nu har jag ju dessutom jullovet på mig. Kanske får jag tillochmed tillbaka intresset.
Men min fråga är då, har ni några tips? på aktivering, som jag kan göra tillsammans med mina kaniner? De bor inne, och pga hundarna kan de endast vara i mitt rum.
Tacksam för alla svar! :)
Du kan gå ut med de! hoppa med de;) lära de tricks osv
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
toarullar med godis i?
göa en tunnel av kartong?
bygga små kojor med filtar och kuddar?
låta dom jaga dig(akta så att du inte trampar på nån)?
ligg på golvet och bara va med dom?
lär dom konster?
jag har lärt min att stå på bakbenen när jag säger stå upp den är enklast att börja med!
Hälsa ninerna och hoppas ni har kul tilsammans!
Mvh/Ellen<3
ja man kan hoppa med ninerna inne med ta vad som helst och gör hinder!
Mvh/Ellen<3
#1 De är innekaniner, så vill inte ta ut de under vintern. :)
#2 & 3- Det där med att bygga kojor med kuddar & filtar lät kul, gjorde det ute i somras och det uppskattades! :) Ena kaninen, Happy (som är på bilden ovan), har jag lärt att stå på bakbenen. tips? på något annat tricks? :)
jag håller på att lära min att ligga när jag säger till
och en sak min är jätte duktig på är att komma när man ropar på honom!
du kan också lägga ut godis dom gillar i rummet så får dom leta!
Mvh/Ellen<3
#4, snurra, gå, inkallning hoppa upp i din famn etc
#4 jag tränar trix med min ena kanin och jag har börja lära honom att snurra runt, stå på bakbenen, gå på bakbenen, hoppa in i huset, hoppa upp i min famn och hoppa upp på andra saker.
Har även funderat på att lära honom att hoppa igenom mina armar när jag har dem som en ring och att han ska gå slalom mellan mina ben. :D
Du är en bra person, jag vet massor av personer som har kvar sina kaniner även om de har 'tröttnat' på de. Det är bra att ta sitt ansvar för kaninernas bästa! Bra! :DDD
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
http://www.youtube.com/watch?v=hgDHWLyztCI&feature=fvwrel
Massor med tricks :)