dvärgvädur/vildkanin
För en månads sedan hade en av mina honor lyckats ta sig ut från sin bur, så när jag vaknade på morgonen satt hon och en vild kanin i trädgården och mumsade hö..
Idag när jag titta in i buren hade hon byggt ett fint bo och fött sina ungar i… Tyvärr lät hon inte mig köra in handen och titta så jag får avvakta ett par dagar.
Någon annan som har fått tamkanin/vildkaninungar och kan berätta hur dom blev eller visa lite bilder?
Jag har fått en kull med en vildkanin, blev grymt roliga ungar.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hur gick det med bebbarna du fick?
Jag har också haft det (för typ hundra år sedan!). De blev väldigt skygga, fast de fick minst lika mycket mänsklig kontakt när de var små som alla andra kaniner här. Jag skulle kunna tänka mig att de kan bli bra hoppkaniner
.
Jag har med fått en sån kull och dem två som levde lite längre. Två dödfödda och en rymde när hon var bara några veckor och gick inte att fånga in. Hon försvann totalt. Men ja iaf så honan blev ja inte rädd men hon ville helst inte kela utan räckte med mat och vatten så var hon nöjd. Hanen sprang och gömde sig i sitt bo bara man tittade på honom eller kom fram till buren. Jag höll också på med dem väldigt mycket som ungar. Ungar jag har fått senare som jag har hållt på lika mycket med har blivit underbara. Men inte dessa.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Just ja.
Det var 10 ungar men 2 dödfödda.