Siffor på ringen
Hej!
Exakt vad betyder sifforna på benringen? Jag förstår att tex B är storleken men den kommer fyra siffror.
Är det nummer på hur många kaniner den uppfödaren har fött fram? Hur vet man vilken uppfödare kaninen kommer ifrån? (Står ju inget uppfödarnr)
Jag tog inte mig en riktigt titt på de jag beställde hem då de åkte direkt till mormor som ville ge mig de i julklapp tillsammans med lite andra kaningrejer :) Satt nyss och titta på en annan kanin som hade ett ganska högt nummer när jag funderade på detta..
Det är ett löpnummer bara, inget som har med uppfödaren att göra. SKAF tillverkar ringarna innan de vet vilken uppfödare som kommer att köpa dem.
Hur kommer det sig att det inte står uppfödarnummer? Tänkte på att man märker ju med uppfödarnummer i örat. Nu blir kaninen "anonym". Går ju inte att hålla reda på varifrån kaninen kommer om man inte ser stamtavlan.
Skaf har koll på ringnr får man tro o kan binda dem till vilken uppfödare
Okej :)
Tack för era snabba svar.
Precis som #4 skriver så har SKAF koll på vem som köpt vilka ringar. Bortsett från de som såldes på LU i Nyköping, de uppgifterna försvann i raset.
#6 Så, om man hittat/köpt en kanin med den ringen och t.ex stamtavlan har försvunnit, kontaktar man då SKAF och kan hitta uppfödaren via dem? =)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 Japp