Lite frågor
Lite frågor till er med kanin
1. bits dom inte?
2. vad gör ni med dom?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
1. Nej, mina bits inte. Har väl hänt att de smakat lite på en om man hållt på med något gott. Men de bits inte med avsikt.
2. Kelar är en självklarhet. Mina är även avels- och utställningsdjur.
okej. min mamma blev biten rätt rejält när hon var liten så hon har ett ärr efter en kanin så hon är jätte emot kaniner nu.
Klart man kan bli rejält biten. Men en sådan kanin är inte en välmående kanin och inte så kaniner ska vara eller brukar vara.
Att döma ut en hel djursort efter en individ tycker jag låter oerhört synd.
1. nej, det gör inte mina. Men slickar gör dom.
2. Kelar som 1# säger, går i sele har som sällskap. :)
jo jag har ju haft kanin när jag var liten men har aldrig blivit biten men har i stort sätt aldrig vågat ta den och klappa på huvudet / nära nosen och munnen
Mina kaniner är jättesnälla och ingen av dom bits. Dom är frigående så vi umgås med dom ungefär som med katterna. Annars tränar jag trick med dom, leker med aktiveringsleksaker, går ut i sele med koppel och myser en massa förstås!
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Okej. kan ni ta ut dom i koppel på vintern också ? :O
#7 Ja, nu har vi ju plusgrader och det kan väl knappast kallas vinter… Men brukar gå ut med dom korta stunder även när det är snö ute.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Nej, mina kaniner bits inte. Dom är jättesöta och pussar på en, väldigt nyfikna och sociala. Jag tävlar med mina kaniner i Kaninhoppning, en jätterolig sport där jag har träffat en massa nya vänner :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
1. Mina bits inte.
Få kaniner bits, det är om dem blir jätterädda, dåligt temperament eller har ont som dem gör det inte annars.
Däremot är det större risk att dem sprattlas om man inte lär dem från början :)
2. Mina är till kel. Men hoppar lite med några mm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1. Min kanin har smakat på mig 2 gånger men det var för att jag höll i något gott, men om man ska vara helt ärlig så gör det inte ont att bli biten den andra gången :P
2. Min är till kel och sällskap :)
What doesn't kill you makes you stronger.
1. Min kanin har aldrig bits. Om du behandlar den rätt så kommer den antagligen inte göra det heller. :)
2. Kelar, leker och som sällskap.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
okej där ser man :)
Din mamma kanske inte gillar smådjur?
Eftersom du ställde samma fråga på marsvin.ifokus?
Bara en tanke ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1. Det beror ju helt på. Min ena hona bet & högg hela tiden, men då kom hon från ett hemskt ställe så hon togs inte hand om & hon var väldigt vanvårdad. Nu är hon världens mysigaste & pussas bara ^^.
Den andra kaninen pussas också :).
2. Jag tränar hoppning med dem, låter dem få springa av sig, tränar lite trix med dem & kelar med dem massor. :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Är även mycket ute med dem.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥