Hur stor bur har du?
Hur stor bur har du och hur många kaniner?
100x50
120x60
140x60
150x75
eller nåt annat mått?
Speciellt ni som föder upp, hur stora burar har ni?
Vi har 7 kaniner hemma med 8 burar var av 9-10 fack.
Gick nyss ut och mätte, så detta stämmer.
Varje bur/fack är:
1. 100x60x50 cm
2. 130x60x60 cm
3. 120x60x50 cm
4. 100x55x46 cm
5. 97x49x45 cm (används endast som extra bur till ungar eller sätts ihop med bur 4)
6. 100x55x46 cm
7. 2 st 110x55x60 cm
8. 200x50x50 cm
9. En trekants bur så måtten är knepiga att ta, två sidor är 100 cm, två sidor är 40 cm och en sida är 80 cm, höjden är 49 cm.
Både inne- och uteburar är det 
Jag föder upp dvärgkaniner och de två största burarna används till kullar. Dvs bur 2 och 3, när ungarna är äldre bur nummer 8 med fri tillgång till gård.
Mått: LxBxH
Större än det ^^,
Minns inte måtten på mina "burar" i boden, men flickorna har en stor del och jättekaninen har stor del.
Sedan är inneburem 120x50 som Alex går i men dörren är öppen när vi är hemma så han kan skutta ut & in om han vill :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har 3 kaniner för tf, och dom bor i stora 2-våningsburar med måtten 170x70x70, så väldigt stort! :D

Den enda som har en bur bor i en 120-bur. Får jag inte hem fler kaniner, så ska jag fixa en öppning till buren bredvid, så får hon 240 cm bur istället.
De andra har ett eget rum att bo i. 3 kaniner är det jag har nu.
120x60 har jag för två dvärgkaniner, dock är buren öppen halva dygnet eller mer. Så det går lösa större delan av dagarna :)
/Jessica
Jag har 7 kaniner.
De bor in en 6 facks bur där varje fack är 150*70*60 (längd*bredd*höjd). 6 av kaninerna bor 3 & 3 så jag använder fyra av facken som 2-våningsbburar. Det bor alltså 3 kaniner på 2 vånigar med måtten som jag skrev innan.
Lite krongligt att förklara, men jag har alltså en kanin som bor i ett enkelt fack och sen 3 kaniner som bor i en 2-våningsbur och sen 3 kaniner till som bor i en annan 2-vånings bur. En extra bur har jag då.
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
#8 Tycker du 10 kvm är litet till en jätte?! 
Får hem två nya fyrfackare i januari, och där har varje fack måtten 150x70x70 :)
Mina är 120x60, samt en 100x50. Så fort vi flyttar kommer alla få större. Har dvärgvädurar och hermelin rex och alla bor i varsina burar.
3 kaniner i en 3 x 1,5 m bur.
en kanin i en 1 x 1,5 m bur :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
En bur är 140x70x60 och den andra är 120x60x60. Har 1 överpälsad lejonhuvad dvärgvädur och en dvärgvädur :)
Jag har 21 Dvärgvädurar just nu (fast det är alldeles för många, flera till salu).
Kaninerna inne bor i fack som är 100x80 cm eller 200x80 cm om de delar med någon.
Har också en tvåvåningsbur inne som är 200x60 cm på varje våning. Den delar tre kaniner på, men det kommer nog att bo en-två kaniner till i den (tänker spara en avkomma efter en som är dräktig som bor i den buren.
Kaninerna ute bor i burar som är ca 140x60 (eller 70?) cm.
Min plan är att kunna ta bort mellanväggar i burarna och låta kaninerna bo mycket större tillsammans med en kompis (företrädesvis en mor-döttrar).
Alla burar har ca 60 cm i höjd.
Jag föder upp.
Ljustadalens kaningård

Föder inte upp, utan har en liten kille som har en tvåvåningsbur. 120x60 på båda våningar och höjden på den undre är 55 och den övre 60. Han bor i vårt uppvärmda förråd (med fönster) då min sambo är allergisk. Men han kommer in flera timmar varje dag och skuttar fritt i huset. Från april-okt är han lös på vår tomt som är inhägnad.
# 9 Japp. Visst vet jag att det är större än många andra har, men det är ju typ två-tre skutt på varje sida. Det är inte så stort som det kanske låter och jag har utrymme för större :)

#16 Gillar ditt tankesätt! Varför nöja sig med vad andra har eller något som är ok. När man kan ge dem bättre!
Jag har svårt för dessa burkaniner som bara sitter i sina burar och aldrig får komma ut och sträcka ut ordentligt. När jag ser min kanin springa det snabbaste han kan på vår tomt i flera varv, så känner man sig lycklig!
#16 Jo sant :=D Har man ännu mer utrymme till det så är det ju bara bra ju större det är !
Albin har ju ca 3-3,5kvm, har dessvärre inte plats för större men han skuttar mycket ändå, plus ute i hage/sele & springer ^^,