Klotterplank #163
Och så var det dags för ett nytt klotterplank igen, klottra på! 
Sitter och gör en julspellista på Spotify och väntar på besked från sjukhuset. Trevligare start på veckan (och december) kunde det ju gått att få… Suck.
Hoppas allt är bra med er, fina kaninmänniskor! 
Hemsidan har blivit snäppet juligare, kika gärna in! :)
Nya mer vinter inspirerade bilder på alla niner också.
Länk i signaturen!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Dipsie skrämde livet ur mig imorse. Nu ska man gå ut och kela med dem. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Har jätte ont i halsen :(
Ska kunna 15 länder i Europa+kunna vart de ligger och dess huvudstad till Fredagen… suck.
Jaja, har gjort 5 länder iallfall :)
What doesn't kill you makes you stronger.
Ska åka och kolla hälsporren på onsdag. Få se vad dom säger!
Hälsningar Lurvas11
Tass :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Julpyntat hos kaninerna idag :)
#2 Vlken underbar bild! :D
Har fixat på min hemsida, vad tycker ni? :D
(hemsidan finns i min signatur) :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8, Tack! :)
Din hemsida var jättefin den med. Byt ut gräset mot snö så blir den perfekt! :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Glada och trötta vovvar som dels fått leka med sin kompis tidigare idag, men nyligen även fått pussa på lite försäljare. 
Resfeber! Tidigt torsdag morgon åker jag till tyskland och besöker en kaninutställning. Sjukt nervös!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#9 Ska bara komma på hur man gör det ^^, hehe
TAck! :D
Igår kom snön! 8D Inte mycket då, men lite i ellafall ^^
I give you all my love, rabbits...<3
Hemma från Sverige. :)
Har inköpt massor av kläder från New yorker (även julavslutningskläder), En SAMLA låda åt min hamster att bo i, en ny kontorsstol och plastpåshållare att ha hö i till kaninerna. :D
Mycket nöjd!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Tass 
Kul att se Lurvas utforska snön! 
Hälsningar Lurvas11
Är det nån som vet hur man tar kort på skärmen med en htc? 
STORT J***VLA GRATTIS TILL JULIA SCHNEIDER från Gävle är hon också ;)
Mvh Alice och Morpen :)
Har lite lite snö här, ska ta ut Smilla idag så hon får se snö för första gången hihi :D
Hann inte igår då det var mörkt när jag kom hem, och i förrgår kom det på kvällen när det var beckmörkt. Får se hur hon reagerar hihi :D
Tror att ja börjar att få ont i halsen..hela familjen är sjuk nu, förutom jag! 
Gilla facebook sida "tallstigens kaniner" ;)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
min kanin gillar snö :3
besök min blogg :D http://ebey.blogg.se/ 
jag ska julpynta hon mina kaniner imorgon, fast jag har redan sattit upp glitter.
men det är ju7 så att dom bor ute och papper (smällkarameller) blir blött och så men får andvända andra grejer
Mina kaniners första jul :3
Sitter ivrigt och väntar på att dagen ska gå fortare så jag kan åka och hämta en till kanin (:
en Perle egern hane!
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Så kul att alltid hamna som reserv på högskoleprogramen.. Få se om turen vänder till det slutgiltiga beskedet..
#25 Gjorde jag med i våras :S Så kom inte in :( hoppas du har bättre tur!
#26: Var likadant i höstas när jag sökte.
Fick mail tidigare idag om att paket är inlämnat till posten, så borde komma imorgon. Paketet innehåller halsband + vintertäcke till tiken och sele till hanen. Kom i grevens tid nu när det börjat vara minusgrader ute.
#27 OKej jobbig. Jag ska söka igen till våren, vill gå förskolelärare men det är bara antagning 1 gång/år :S
#28: Som tur är så är det intagning till sjuksköterska både vår och höst. Men det verkar vara många som söker det varje gång..
Har lyssnat på underbaraste Cody och pluggat, ska snart läsa lite på hungerspelen och sen lägga mig. Kommer ta bort mitt konto här för gott nu.
har ni någon ide vad man kan pyn´ta med på en utebur ?? ^^
#31 glitter! :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#32 haha, då får det bli mera glitter ;)
#31 Jag har pyntat med julkulor, som man hänger i snöre på "stängstlet" och glitter! ;)
Myser med levande ljus och en kopp te samtidigt som jag lyssnar på stormen. Imorgon tänkte jag, tillsammans med en vän, ta tåget ner till Göteborg en sväng. Söndagen ska ägnas åt plugg och julgodisbak - mysig helg! Bara två återstående prov denna termin, vilket känns otroligt skönt.
#34 ocej! ska se om jag hittar några som jag får andvända :)
Sista provet skrevs idag! :))
~ Kram Nadja ♥
Suck. Katten kissade idag igen i kaninernas rasthage, då där ju inte ha dem på ett par dagar… -.-¨
Sitter och tittar på Idol finalen. Men jag vet inte vem jag hejar på, har inte följt idol så noga.
Hälsningar Lurvas11
Amanda är bässt!
Har lite Fredagsmys framför TV:en och tittar på Idol.
Hopppas att Amanda vinner!
Go fondellen :D
Men Moa är den mest väridiga vinnaren,storfavoriten för mig ♥
Fondell! :D
~ Kram Nadja ♥
Har varit ute och varit med kaninerna från kl 10 *pust* x)
vem vnn idol?
#44 Amanda F vann igår.
Vilket var bra, brukar gå bättre för 2orna :P
Dock tycker jag Robin Eller Moa hade förtjanat att vinna:)
#45 YAY. fast jag tycker att Moa skulle vinna
Håller med om att det inte går så bra för 1:orna :(
Spenat - Nom säger kaninerna, hamstern och matte :)
~ Kram Nadja ♥
Hundmässan idag, den verkar bara bli mindre och mindre varje år.
Någon annan som var där?
Supersöta kaninungar till salu!
Renrasiga dvärvädurar, perfekt som julkapp!
Leveransklara 23-24 december, men kan också säljas i början av Januari om det passar bättre!
80:- styck!
Bara att höra av er för fler bilder eller frågor
eller Joanna_flodin-muller@hotmail.com
ha det bra! :)
#48 Jag var inte där men jag åkte förbi och såg att det var en himla massa bilar där (som alltid) :P
#49 Fördel att skriva vart dem finns ;)
Känslan när man får en systemkamera i tidig julklapp….
~ Kram Nadja ♥
Tar bort alla suddiga och allmänt dåliga bilder av kaninerna från datorn…
Har tagit bort ca 200 st, och från kategorin jag tog bort från så har jag lika mycket kvar.. ;)
Bara att fortsätta… :)
~ Kram Nadja ♥
#51 Oj, jag glömde det! :O finns i Jönköpingstrakten!
I mullsjö, 3 mil utanför jönköping, närmare bestämt.
men kan tas till någon form av mötesplats som man kan bestämma! :)
#53, vilken ridskola? :D Jag va med på lucia uppvisning i ca2timmar på min ridskola :D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Finns det något som heter 'bondkanin' ?
För jag har vuxit upp med en kanin och mamma säger att det bara var en vanlig bondkanin, han var albino, uppåtstående öron och vägde kanske 4 kilo.
Vad kan det ha varit för ras annars?
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#58 Nej finns ingen kaninras eller så som heter det.
Men vissa kallar riktiga blandraskaniner för det, alltså när dem inte riktigt vet vad det är för raser i dem:)
-hallå!? snön, var är du?
när jag kom hem var det redan mörkt, herregud =P på lörda ska jagpå cupcake-fest HAHA :)
Om 15 min så ska jag kolla på scrubs
Sen kl 19:00 (ungefär) så ska jag se det bästa programmet ever, Pan Am!
Sen kl 21:00 så blir det 2 1/2 män :)
Kommer ta över en kanin troligtvis:)
#62 vad kul och fuskigt :)
#63 Det är min pojkväns ena kusin som blivit allergisk, plus ite har tid med den (han är 14 år), så dem frågade om jag ville ta den.
Får ute bur till. Dock så vaktar den sin bur en hel del, men det ska jag träna bort ;) hehe
#62 Vad roligt! Hone/hane? Färg,ras,namn Jag vill veta! :D ;)
~ Kram Nadja ♥
hur menar du med vaktar ? :O
#65 Får ni reda på när jag har fått hem den;) hihi
#66 Ja hon vaktar matskål osv, morrar och knuffas, naffsar.
Näääii (jag är den otåligaste ungen i världen,haha)
Vet du när han/hon kommer då? :)
~ Kram Nadja ♥
#68 Haha nej vet jag inte, dem skulle se när dem kunde komma med den :)
Bara några prov kvar och en del annat som står på schemat. Dessutom världens panik för ett samtal jag måste ta imorgon eller övermorgon, och tja - kaos, helt enkelt. Önskar det fanns tid att hitta någon julstämning. Men såvida det bara regnar dag ut och dag in, är det ganska svårt.
Måste bara visa.. femte bilden jag tog med min nya kamera.. Tycker att den blev så jättefin på Lisen.. ♥
~ Kram Nadja ♥
#71 Så söt kanin! 
Hon tackar och skryter för sina burkompisar. ;)
~ Kram Nadja ♥
73 hahahah *NANANANANAAA FRIDA SA ATT JAG E SNUGG :P
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
äntligen blev det min tur att fylla år! har fått en massa fina saker, b.l.a ett nytt objektiv! 
#75 Grattis :D
#75 Grattis!! :)))
-
Sista Volleybollträningen för året idag.. :( och imorgon är det sista kaninhoppningsträningen, sen börjar vi igen i april, APRIL! Hur ska jag orka vänta..? ;)
~ Kram Nadja ♥
Red i eländesvädret. Var dygnsura både jag & hästen sen.
Hoppas på bättre väder imorgon!
Vovvarna redo för snön, när den väl behagar dyka upp igen och ligga kvar..
Usch, nu är jag sur!
Jag fick veta igår att Pan Am (serien) tar en "paus" fram till i mitten av Januari.
Hur ska jag kunna vänta? Det är ju min fovoserie :(
#76-77 tack så mycket! 
#79 så ni har snö i kumla?
här i odensbacken är all borta.
#80 Här kan du alltid kolla : http://www.free-tv-video-online.me/internet/pan_am/
#82: Nej, vi har ingen längre. Det var därför jag skrev "när den väl behagar dyka upp igen och ligga kvar". 
#84 jaha oj förlåt!
trodde du menade att den kommit och du vill att den ska stanna 
#83 Jag vill se... TV inte på datan :P
Sen släpper de väll inte ut avsnitten tidigare än i USA där ligger de 1 avsnitt före.
Mår konstigt. Någon blandning av ont i trött och yr. Det kom när jag gick Luciatåg idag. Hoppas det går över…
Hälsningar Lurvas11
7 prov, 3 uppsatser och 1 bokrecension bara denna vecka, här är det iallafall inte ´chillar med livet´ om man ska ha MVG i alla ämnen inte :D
Ska åka och höra om praktik idag :D
#88 7 prov?!
I vår skola har vi regel att vi ska ha max 3 per vecka.. :0
Nu ska jag ut till ninerna… Tänkte ta ut Mando på en promenad men har så mycket muskelverk att jag knappt kan sätta mig ner..Han får nog hållas tills i morgon då.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Ligger på golvet medans min kanin springer framåt tillbaka på min rygg, hihi!
#90 jaa, jag går på internationella engelska skolan :) jag trodde vi hade det men eftersom det inte står i lagen så ska våran skola vara lite "bättre" än alla andra som alltid.. men sålänge det är en bra skola så går jag kvar , älskar alla lärare, vilket är viktigare tyckker jag än hur många prov man har, vi lär oss iallafall saker jämfört med vissa andra skolor ;)
#92 Jo tror det finns en lag på hur många prov ma får ha på en vecka, tror det är max 3-4 st, det sa i alla fall våran ena lärare till oss:)
7 prov är för mycket. Det finns nån lag på max 2 eller 3 på en vecka
#94 DX
har inte haft ngn läxa eller prov i 1 vecka plus en halv :P
Bonde Söker fru - Bröllop är på tv:)
Han Pelle, kommer ifrån Lörby, alltså inte långt ifrån där jag kommer ifrån hihi :D
Tittar på samma som ovanför just i denna skrivande stund! :-)
kolla gärna in min blogg <--
#98 hehe :D
#97 & #98 Samma här :P
Redigerar bilder… 'yaay'.. x)
~ Kram Nadja ♥
#93 & #94 nej det finns faktiskt ingen riktig lag ;) engelska är friskola så dem styrs inte av kommunen på samma sätt som kommunala (därför är den också bra) men det står nånting med att det är REKOMENDERAT att ha max 2-3prov/vecka ;) inte säker men kan kolla upp det, vill själv gärna veta också ju :P
#105 Beror kanske vilken kommun man bor osv då?
För där jag gick var det lag på det i alla fall, enligt många lärare…
#106 som sagt, finns ingen lag :) men däremot kan kanske kommunen ha bestämt det som en "lag" just där :P
#107 Ja det var just det jag menade :) Eftersom jag skrev inom vilken komun man bor i :)
#108 kan kanske hända,men finns ingen lag inom skolverket som är skriven iallafall :) tycker jag dem faktiskt borde skaffa!!!
#109 Ja tycker jag med :)
Tänker på min Dvärghamster som har en stor tumör hängande under magen. Funderar på om jag ska avliva eller inte. Hon beklagar sig inte, så jag tror inte hon har ont, men det börjar bli svårt att gå med en stor klump under magen nu. Och hon verkar se VÄLDIGT dåligt gumman. Hon är dryg 1 ½ år.
#111 Har den en tumör är det självklart val tycker jag att ta bort eller operera (vilket tyvärr brukar vara svårt på hamstrar)-
Håller med #112. Även om hon inte visar det, så är det inget liv att släpa runt på en klump på magen. Så jag hade valt att avliva.
88# Uscha!
På Bergsåker skola i S-vall har vi max två prov i veckan, och dessutom max ett per dag. Skönt!
Gjorde sista provet förra veckan, så nu är jag både läx och provfri :D
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
ser på TV =P
Ska lägga mig, huvudet dunkar:(
min sötis ute på gården och skuttar! men undrar om kaniner är sjuka om de får vitare päls,Som ni ser här så är han kritvit hela tiden? borde han inte vara lite brun gul oxå? :)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#117 Varför skulle han vara brungul också? Han är ju en svart/vit holländare:) Han ser fin utö
#117: Nejdå, att de är vita har ingenting med sjukdom att göra. Det visar bara på att de är väldigt renliga som inte får missfärgad päls. Har de vitt på sig ska det ju vara vitt också och inte smutsgult eller liknande. 
#117 så´söööt :3 nu ska jag gå ner och fixa dom sista grejerna sen sova :(
118# jag menar att vita pälsen ska vara smutsig, hans bror som vår granne äger ( dålig matte hon är 7 år) är lite smutsig vid det vita pälsen!
119# ahha då vet jag!
bjuder på en till!
#121 Varför skulle hon vara en dålig matte för att hon bara är 7 år?
122# Jo,men hennes föräldrar tar inte hand om kaninen,och man ksulle vara minst 8år väl för att ta hand om en egen kanin! ingenbur inget hö(hon fick låna hö av mig) har hon till kaninen!
Helt läx och prov fri!
Hehe.. gjorde min ogjorda matteläxa på rasten idag… Med min mattelärare som stod och skrattade åt mig 2 meter ifrån mig ;)
~ Kram Nadja ♥
#123 Fram till man är 18 eller flyttar hemifrån har föäldrarna ansvar, en 7-8 åring kan inte ha fullt ansvar, det ska föräldrarna ha.
Men bara för att kaninen är lite smutsig ibland är man inte dålig matte, det blir mina med ibland t.ex i hagen.
Varför har hon ingen bur? går den lös i lägenheten?
Är hon sju år så ska föräldrarna ha det fulla ansvaret så att köpa hö andra saker som ska vara nödvändiga till kaninen, för det antar jag inte att sju åringen själv gör för jag tror inte hon har någon direkt "ekonomi". Så det är väldigt fel av föräldrarna som lät henne skaffa kanin från början!
126# håller med,men kolla här,jag köPTE Bambi från blockt,och sen ville hon ha hans bror för det var en hel kull,och sen vägrade hennes föräldrar men hon började tjata så hon fick det,föräldrarna tyckte att det var dyrt att köpa bur osv så den fick bo på balkongen utan någonting :( men till slut pratade jag med henne och hennes föräldrar och sa att de skulle sälja kanin för hans bästa så de lämnade kaninen till hennes kompis som har en gård och hon fick träffa kaninen! kaninen stinkte hade bajs på ryggen kiss oxå så jag ville inte att Bambi skulle träffa honom!
men det är klart inte lillens fel! det är hennes föräldrarsfel! tycker så synd om kaninen!
#128 Okej låter bra att den har fått nytt hem:
131# Klart
Provveckan avklarad! VG+ / MVG på ALLT förutom spanska muntliga, hehe. Är det okej att vara stolt nu?;)
Vann även en piano tävling så kanske får pris och ska spela på julavslutningen för hela skolan. (ca 600 elever och 30 lärare)
#133 Duktigt! :DD
--
Hittade awesom godis idag i en butik jag alltid har gått förbi, de har underbara teèr, torkad frukt, nötter och annat gott.
Köpte lite torkade kokos skivor åt mig själv och choklad som ser ut som stenar i julklapp åt mina kompisar. :)
Imhandlade även lite scrappbooking papper, så nu ska jag fixa mitt scrappbooking album på jullovet :)
~ Kram Nadja ♥