Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1071 ggr
mlinz
7

I Erfurt!

På plats i erfurt, imorgon bär det av mot bundeskaninenschau och 25 000 kaniner!

Bilder kommer :)

Jag har tänkt köpa dvärgvädur i schwartsgrannen ;D

dermot
0

*Dreglar* Guld i mun

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

proxima
0

Åh, du måste uppdatera med massor av bilder! :p Nästa år ska jag med!

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Vad kul! :-)

[EllenAlicia]
0

tass :)

NaDa...
3

Bilder. Bilder. BILDER! :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Zvintos
1

Inte det minsta avundsjuk! Oskyldig Säger som #2 att nästa år ska jag baske mig med.

[EllenAlicia]
0

vart ligger det ?

[EllenAlicia]
0

och vad är det HAHA x)

Zvintos
0

#7: Erfurt ligger i Tyskland. Glad Det är stor kaninutställning där som många åkt till för att besöka och importera kaniner.

[EllenAlicia]
0

okej då vet jag :)

[Djurlinnea]
0

Åh vad kul! :D Nu blev man ju inte lite avis! :o

Alone
0

åhh herregud! måste få se bilder Guld i mun

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Katti
0

Stackare som var tvugna att åka dit… Och missar regn och storm i gamla Svedala Oskyldig.

tokmaja78
0

Alltså blä va avundsjuk jag blir nu!!! :-) Är de första gången i tyskland eller har du varit där tidigare?

MH1994
0

Gud vad kul! Anade att det var det du tänkt köpa in Tungan ute
Scwartzgrannen som år så fint ^^

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

mlinz
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är andra gången jag var iväg, var i Karlruhe 2009 :)

Det råkade bli tre stycken! På min "hona" så tolkde han i lassan min nia som en etta (måste skaffa bättre handstil), så de råkade bli två hanar först :P Menmen, bara att springa tillbaka, som tur var fick jag tag på en hona också!

Så två hanar och en hona fick de bli :) Man kanske hade kunnat häva köpet, men tyskarna förstår ju knappt engelska så jag orkade inte försöka förklara för dem :P

Ska försöka lägga in massa bilder, trött efter att ha stått i kö och blivit masserad ofrivilligt av tusentals tyskar hela dan, och trängs hela dan (så mycket folk att man knappt kunde gå i gångarna!)
Men en bild på ena hanen Fritz (efter uppfödaren) får ni, han visade sig vara riktigt kelig!

[Djurlinnea]
0

#16 Oj då! :P Men vilken snygging då! :D

dermot
0

#16 Så fin!! Vad heter de andra två? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mlinz
0

Ortwin och Heike :p alla döpa efter uppfödaren, förutom Heike, då uppfödaren hette Felix :) hennes namn tog jag från en annan uppfödare av färgen :) i Sverige iallafall, framme i Dalarna imorgon bitti :p

mlinz
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bråkdel av alla kaniner :)

CorneliaAndersson
0

Oj!Kommer vi att få se fler bilder?? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Alone
0

Åkte du dit själv? eller va de typ någon bussresa? man borde ju helt klart åka nästa år! :D

Mvh Järnskogens kaniner

[EllenAlicia]
0

Nice :)

MH1994
0

#22 det var en bussresa hon åkte med. Tror det var 2 bussar som gick från sverige i år…

Nackdelen med denna utställning är att den är vartannat år, men nästa år är det i stället europautställning i tyskland Glad

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin

Alone
0

#24  okej, :) är de genom skaf bussarna gick?

jaha, men den är väl minst lika stor eller? när är den?

Mvh Järnskogens kaniner

MH1994
0

#25 nej, inte genom skaf… Lina får svara på vem som anordnade dessa… Vet inte om det var samma eller olika som anordnade dessa bussar, den ena gick från Alingsås och den andra från Kalmar…

Tja… europa utställningen bör väl säkert vara ca lika stor… har aldrig varit på nån så kan inte säga säkert Flört

7-9/12 är den.

Finns en del bussar som planeras åka på den, bla så funderar vi i dalarna på att ordna en bussresa dit men inget är vad jag vet helt bestämmt ännu… Men troligen kommer en buss gå härifrån Glad

// Matilda

Satin

BusBella
0

Vilka fina småttingar du fick tag på.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

mlinz
0

Lotta Sjögren anordnade resan, genom Blekinge läns kaf. Man ebhövde inte vara medlem för att åka med :)  Sedan fixande Fredrik Wallh så att det gick en buss från Alingsås (Vårgårda) också :)

Tror det är ännu mer i Leipzig!

Jag samåkte med två andra tjejer från Dalarna, sedan bodde jag med en trevlig tjej som jag aldrig träffat innan :P  

Jag har lagt in bilder på min uppfödnings sida på facebook, http://www.facebook.com/media/set/?set=a.287953137909092.62896.104876272883447&type=1