Problem...
Har planerat Att ta en kull på min hona i December, så tog in henne för en månad (?) sedan.
Misstänker att hon är brunstig då könet har mörknat, och hon "drar upp svansen" när man klappar henne över ryggen.
Men när jag satte ihop henne med Arvid (hanen) igår så var han inte ett dugg intresserad?
Arvid har fått kulorna, men "påsarna" är inte helt fyllda.
Testade sedan att släppa ihop honan med min andra 3 åriga hane, bara för att se hur han reagerade, som säkerligen har fått kulorna :) Men han var inte intresserad heller?
Så min fråga är, vad är problemet? Är hon inte brunstig ändå? Kan hon vara steril?
Kan tilläga att jag släppte ihop de på neutral mark.
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Jag har samma "problem" med Björn (halvbror till Arvid), han är inte ett dugg intresserad av honor, utan skuttar iväg.
#1, Synd…
Hälsningar Johanna ~
Jaa.. Men jag funderar på om det beror på att han inte är så gammal ännu, men han är ändå 6 månader, så nog borde han väl vara "redo" att få en kull.
#3, Jo, är nog inte så i mitt fall, då gammlingen inte var intresserad heller… :)
Hälsningar Johanna ~
Bor hanen ute eller inne? :) Om han bor ute kanske det bara är så han inte är så sugen nu när det blivit vinter?
Märkte det på min förra hane, han blev betydligt mer obrydd uti honor då det blev kallt ute. Annars var han då ganska så nyfiken på dom ;)…
5, De båda bor ute, fast inne i en lekstuga, så det är plusgrader :)
Hälsningar Johanna ~