Större utrymme
Bestämde mig för att Alex skulle få det större.
Så han flyttade in i "lilla rummet".
Just nu ser det lite tråkigt ut där men ska fixa mer saker sen till honom, mer hus osv :D Men det får duga så länge 
Dock har han inte förstått att han får/kan hoppa ut så han har mest suttit i buren haha knas bollen 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Testa lägga en liten matta eller liknande utanför buringången så kanske han tycker det känns mindre läskigt att hoppa ut :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#2 Ja jag funderade med på det :) Få införskaffa det i eftermiddag när vi ska till stan :) Kanske en vanlig dörrmatte där han hoppar ut & in kanske?
Ja en dörrmatta tror jag blir perfekt. En i tyg, de med "borst" känns lite vassa
/Karin
Tunnel, lite större matta (brukar vara lättare att köra tokrace på än golvet). En puff/säng att mysa i. Hus som du sa. Tror det kan vara bra att byta ofta, omväxling gör att de måste utforska mycket.
/Karin
#6 Tack för tipsen :D
Ja omväxling är bra. Han är en lugn kanin som inte racar runt, liten myspys hihi :D
Grenar brukar också uppskattas! Även fasst det inte finns löv på dem så brukar mina kaniner kasta och leka med grenarna, plus att det är bra för tändrena! :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#8 Ja grenar kommer han självfallet ha, hann inte ta dit det igår när jag släppte ner det, blev värsta hagelstormen ute så ville inte gå ut hehe :D
Tycker att han har mycket utrymme men som sakt köp en matta annars kom han att halka när han springer! inredning :tunnel,grenar,bollar,bitleksak! mm! :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#10 Bitsaker & bollar är inte lönt, det bryr han sig inte om :)
Och springer gör han ytterst sälllan. Han är mer "lunka" kaninen som är lugn hihi :D
11# hahah,precis som Bambi köper och köper men inget nytta
! hehe men tänkte att kanske andra kaniner borde gilla det! :)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#12 Nja mina är inte direk såna som leker med leksaker, dem uppskattar sele och tunnlar mer :D
13# då förstår jag! :) hih
åhh, sådär vill jag också ha det! fast får ingen plats i mitt rum 
#15 Hehe vi hade en massa saker där inne innan, men rensade där så nu får Alex gå där :D
#16 gött ;D haha!
#17 Yes :D
Du kan kanske ha en tunnel, om det inte nämts tidigare i tråden, finns att köpa på Ö&B för 80:- :D
#19 Ja jag har funderat på en sådan, var dock slut sist jag var där :)
#20 oki ;)
Om du inte redan varit och handlat dörrmatta så finns det ett par superbilliga på Jysk. Kostar typ 2-4kr för en i normal storlek. Man kan knappast hitta billigare dörrmatta ;)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#22 Nej har inte skaffat det, men får in på jysk då!
Tack för att du sa det 
jag önskar att jag hade mina kaniner i ett rum inomhus, för det är det jag vill ha men jag får inte ha kaninerna inne :(
inredning: tunnel,aktiveringsboll,hus,ställen där du kan gömma tex frukt,pling grej om han gillar det m.m
Alex vill inte hoppa ut :/ Sitter hellre i buren. Har lagt en tillfällig matta vid buren så han halkar inte. Hmm..
Du kan ta ut honom på golvet en stund kanske..? Så att han inte kan hoppa in i buren, så kan du sitta och prata med honom så att han inte ska bli rädd och om han blir rädd så får du gosa lite med honom och lägga in honom igen. :)
Så skulle jag göra i alla fall ;)
~ Kram Nadja ♥
kankse bära ut honom :)?
#25 Han vill nog bara ta det lite chill och nosa runt lite. Nytt rum,nya dofter. Kanske borde lämna honom ifred en liten stund? Eller lägg nogot gott/en rolig leksak i mitten av rummet? :)
Obs har ej sett vad alla de andra skrivit
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#26 HAr testat men antingen sitter han i ena hörnen eller hoppar in i buren igen.
Han har varit där 2 dygn nu men verkar inte uppskatta rummet? inte ens när vi är där, vill hellre vara i sin bur.
Otacksamma kanin 

Av egen erfarenhet vet jag att vissa kaniner inte fattar att de kan hoppa ut.
I dessa fall har jag gjort så att jag tagit ut kaninen på golvet. Ofta har den undersökt sin bur utifrån och då hittat "hålet" och hoppat in.
Därefter har de lärt sig att man kan hoppa åt båda håll. Vissa kaniner har dock krävt detta några gånger innan de förstår :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#23 Den heter Price =) Kostade visst 5kr men det är billigare än vad andra tar för mattor iaf =) Lite onödigt med att betala 70kr också vill han inte använda den.
Finns i brunt och svart =) Så lite så <3
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#30 Han hoppade in & ur buren när jag hade den i ett annat rum men inte nu, så han vet hur man ska göra.
Lägg ut lite godsaker på golvet då kanske? :)
~ Kram Nadja ♥
#33 Hmm får testa det :)
Han kanske känner sig tryggare på mindre yta?
Ja.. du kan ju testa att dela rummet på mitten och se vad han tycker. :)
~ Kram Nadja ♥
#32; I så fall skulle jag ge honom tid. Han har precis flyttat dit. Även om buren är samma är miljön runt om ny.
Så jag skulle behandla honom precis som en ny kanin. Låta honom ta sin tid och göra allt i sin takt.
När han känner sig redo kommer han hoppa ut.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ja jag ger det till helgen, annars får ena marsvins paret rummet :)
#37; Ja just ja! Du har sånna också :) Blir nog toppen oavsett vilken art det nu blir i slutänden!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#38 Yes har 4 marsvin, fast dem går 2 & 2, för det är hanar:)
Får se hur det blir nu, ger han till helgen ^^,
#38 Hahaha dog lite där x''D ''Ja just ja! Du har sånna också'' x''D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus