(S) Vädurskorsningar
Har fattat ett tufft beslut, men tror det blir bäst såhär..
Båda hanarna är efter dessa nedanstående kaniner men från 2 olika kullar. De är helt obesläktade med alla kända hoppled.
E: Kiwii - dvv
Klassad i KAF:
Rak: medelsvår 2pinnar
Krok: medelsvår 2 pinnar
Höjd/längd: ej elit
U: Alice - vädurskorsning
Klassad i KAF:
Rak: medelsvår
Krok: medelsvår
Höjd/längd: ej elit
"Björklövets" Candyman
Adde är född 28/12-09. Detta är en superkille i alla lägen. Så otroligt snäll och en riktig myskille. Hoppar mer än gärna upp i famnen själv. Pussas är en favorit också.
Hoppningen förstod han fort och har ett fint flyt melan hindren. Dock så har han svårt att hoppa noga och oftast slarvar han ner några bommar.
Skulle nog passa bäst i ett hem där man inte har så stora krav på hoppningen. Tror säkert han skulle funka fint ihop med en hona (om man kastrerar honom) eller kanske som frigående innekanin? Han är verkligen en riktig kompis :)
Klassad i KAF:
Rak: lätt 1pinne
Krok: lätt 2pinnar
Höjd/längd: ej startat
"Björklövets" Hang with me
Hugo är född 13/10-10. Också en otroligt snäll kille. Lätthanterlig och jättetrevlig. En riktig mysis som älskar att sitta i famnen, dock inte förlänge då det är så extremt kul att utforska omgivningen.
Hoppningen fattade även han fot och har en snygg stil över hindren. Mycket studs i benen! Dock har näsan en tendens till att fastna i marken ibland. Men med rätt förare tror jag säkert att det kommer släppa. Han har även haft oturen att nästan alltid kommit precis utanför pinne.
Ser helst att han kommer till någon som vill fortsätta tävla/träna hoppning då jag tror han kan bli någonting :)
Klassad i KAF:
Rak: lätt 1 pinne
Krok: lätt 1 pinne
Pris kan diskuteras men runt 150-200kr. Vid köp medföljer härstmningsbevis och övergångsfoder.
Kaninerna finns mellan Katrineholm och Eskilstuna. Men transport ska nog inte vara något större problem. Ska själv till LU i Norrköping.
Vid intresse eller frågor så skicka iväg ett PM eller mejla mig på: Id-aa94@hotmail.com
Väl mött!
Även "Björklövets" With every heartbeat kan vara till salu. Också en jättetrevlig kille med en massa spring i benen. Kullbror till Hugo.
Klassad i KAF:
Rak: 1pinne
Krok: 1pinne
Adde är INTE till salu längre då min syster kommer ta honom :)
putt
Putt! Som sagt så är det två totalt genomgoa kaniner :)
Slänger in en bild på pappan.
Ev. är Hugo tingad men Spott finns kvar :)
putt
Putt! Spott söker fortfarande hem.
Bild på mamman till dessa goingar :)
Hugo såld och Spott är tingad :)