könsskillnad
Jag har ju tre kaninungar nu som är 3½ vecka gammla.. jag försöker verkligen se vad det är för kön på dom men det går bara inte.. Tycker att det ser lika dant ut på alla men de kanske är samma kön men men.. finns det något speciellt man kan kolla på så man ser skillnad när dom är så små? eller finns det någon hemsida med bilder eller nåt? jag vet att jag sätt nån sida förut med ritade kaniner.
aja tacksam för svar! / Alexandra
jag har förklarat det här många gånger så jag börjar bli bra nu ^^
Lägg ungarna på rygg och ta pekfingret försiktigt ovanför könet. Tryck sedan försiktigt ner och uppåt. Då ska det ploppa ut något. Antingen kommer en kompakt liten snopp ut, men det ploppar ut även på tjejer. Det kan likna en snopp men det delar sig mer i två! Kan dock vara lite svårt att se ibland, då det kan se ganska lika ut.
Men det blir lättare och lättare ju äldre dom är, vid 4 veckor brukar det vara lättare. Vid 7,8 veckor känner man ju pungen så då är det inga problem
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tyckte att det var jättesvårt att se vad dom hade för kön när dom var sådär små. Det blir mycket lättare att se när dom är 8 veckor ungefär. Men du kan ju kika om du kan urskilja något :)
länge sen jag var inloggad och dom har hunnit bli 6 veckor och jag kan fortfarande inte se själv.. men vi var och kollade idag och dom trodde att det var tre hanar men var inte helt säkra.