Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 349 ggr
Sotis
0

Kan man?

Jag har hö i hela min bur hos mina kaniner. Men jag undrar om man bara ska ha hö i ett hörn så kaninen kan få "sprida" ut höet själv?

myriis
0

Det spelar inte så stor roll =) Blir det lättare för dig kan du lägga allt hö i ett hörn och låta kaninen sprida det sj. Jag brukar bara "kasta" in lite hö..=)

Tina-A
0

Det bästa, tycker jag personligen, är att ha höet i en höhäck eller en höboll. Då kissar inte kaninen i höet och smutsar inte ner det på annat sätt och då håller det sig bra!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

LinaK
0

SKA man ha hö på golvet i en bur? Jag har i ett hönät och då får han ju fixa och trixa lite för att få tag i det =) men dom kanske vill ha hö att gräva runt i?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tina-A
0

#3: Jag har halm i botten på buren men höet i deras höboll. De blir ju lite aktiverade då när de ska äta och så blir inte höet smutsigt :)

LinaK
0

Tina: Nej precis, det är så jag har tänkt det också att höet blir smutsigt! Jag har bara spån och det verkar han trivas med så .. hehe

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tina-A
0

Men iof har jag halm i botten och det äter dom av också :) Men å andra sidan går dom hela tiden på toaletten, eller kissar utanför buren (alltså på marken utomhus).

ciss
0

Jag har spån, ca 8 cm tjockt lager, över hela buren. I bodelen har jag hö, men ingen annan stans.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Kom bara ihåg att Höet ska vara lägg att få tag på :) Själv brukar jag ha i höboll och en tuss på burgolvet, vid huset :)

Sotis
0

Okej tack för alla svar:)

jees94
0

Min kanin drar ner höet från höhäcken så det ligger på marken i alla fall =)