Mina bebisar!!!!
Nu har äntligen Nana och Romeos bebisar anlänt! 7 stycken.. Då dom är dryga dygnet är de svårt o se färg på vissa.. Men en mörk/svart en troligtvis viltblå och resten är diffusa men gissar på madagaskar ev viltgul. Blev jätteglad när jag såg att ett antal var japantecknande… Här kommer några bilder på mina sötnosar!
Åh, vad kul att jag blivit mormor :)
Hoppas att någon av japanerna får starkare teckning än Nana, det är snyggt med japaner!
Hoppas de får bra öron fast det är kallt ute. Men håller detta töväder i sig så…
Ljustadalens kaningård
Ja jag tycker ju oxå att man blivit mormor!! Hi hi hi.. Tänkte jag skulle mejla dig men jag hann inte! :-) Kolla in min hemsida har lagt in några fler kort där.. Kul att några fick japanteckning. En ser riktigt skarp ut!
Ja vi är ju mormor båda två :)
Intressanta färger! Undra Vilken färg? den ljusa är?
Har pappan papper och är utställd?
Ljustadalens kaningård
Nej de har han inte men de är ju för mycket luckor i Nanas också för att de ska va godkänt… Nana själv är ju för svagt tecknad så jag har inte ställt henne och kommer inte göra de heller.. Så detta är förs och främst kel.. Har fått två förfrågningar om stamtavla. en prata om och söka dispens då de är rexbärare om dom vill kan jag ju skriva så dom kan söka dispens eller ställa ut. Men som de ser ut i den sk. stamtavlan kan ju djuren inte stambokföras..
Nej, det blir nog omöjligt att stambokföra utan problem iom alla luckor.
Men jag kan tänka mig att det blir lättare att få dispens på ungens ungar (rexpälsade) om man inte skulle få igenom dispensen på dessa. Men de kan ju absolut utgöra ett bra avelsmaterial ändå :) Och som kelkaniner blir de säkert helmysiga :)
Ljustadalens kaningård
Ja håller med dig fullständigt!
Pappan till ungarna är ju så översocial så han måste man hålla på med lite extra annars blir han sur och skakar galler! Han är en sån där drömkanin i lynnet! :-) Nana är ju oxå så himla snäll men hon är lite blygare men de tror jag har o göra med att hon bott med Julia.. Dom har ju tytt sig till varandra från dag ett typ… :-)